مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خبر داد:تلاش برای ثبت غار یخ‌مراد در فهرست آثار طبیعی-ملی

ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به اینکه غاریخ مراد در مناطق چهارگانه محیط زیست استان قرار نگرفته، امکان احداث پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد.

فردین حکیمی، اظهارکرد: غار یخ مراد شاخص‌ترین غار استان البرز است و به دنبال آن هستیم که آن را در فهرست میراث ملی – طبیعی کشور ثبت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این غار در مناطق چهارگانه محیط زیست استان قرار نگرفته امکان احداث پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد که همین امر پایش و نظارت بر وضعیت آن را کمی سخت کرده است.

وی توضیح داد: اگر این غار به مثل آبشار هفت چشمه و درخت ارس شهرستانک به عنوان اثری ملی- طبیعی به ثبت برسد، امکان حفاظت بهتر از آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر هم نظارت‌هایی بر وضعیت این غار صورت می‌گیرد و محیط زیست به هیچ وجه اجازه دخل و تصرف در این جاذبه طبیعی استان را نمی‌دهد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌کند.

حکیمی افزود: طبق بازرسی‌های صورت گرفته غاز یخ مراد در وضعیت خوبی قرار دارد ولی از بازدیدکنندگان تقاضا می‌شود از ریختن زباله در اطراف و درون این غار خودداری کنند تا چهره این جاذبه زیبا مخدوش نشود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =