پارسا پیروزفر «مولانا» شد، شهاب حسینی «شمس تبریزی»

نقش مولانا در فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به پارسا پیروزفر رسید تا این بازیگر در کنار شهاب حسینی که پیش‌تر برای نقش شمس انتخاب شده بود، به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن فتحی کارگردان «مست عشق» پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برگزید و پیروزفر، به‌زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر درباره ایفای نقش مولانا توسط یک بازیگر ترک و تکذیبیه حسن فتحی، با معرفی بازیگر نقش مولانا، پروژه «مست عشق» وارد مراحل پایانی پیش تولید خود شد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، فیلم تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد.

مهران برومند، تهیه‌کننده «مست عشق» است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بازی خواهد کرد.

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    58 6
    به به ، چه شود
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      0 0
      واکنش بنده: خخخخخ
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    59 5
    با دادن این نقش به آقای پیروز فر ؛ مشتاقان مولانا چندین هزار برابر خواهد شد.
  • م IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    25 4
    پارسا شمس باشد ،مناسبتر است.
  • کارن IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    10 28
    بله دقیقا پیش بینی میکردم که بُرشی از زندگی مولانا نه روایتی از کل زندگی مولانا ..میدانید چرا؟ چون ترکیه ای ها هرگز اجازه نخواهند داد که فیلیمی در قونیه فیلمبرداری شود و ابتدای زندگی مولانا یعنی از تولد تا 25 سالگی مولانا را نمایش دهد و روایت کند که مولانا بخاطر حمله مغولها و تاتارها از هرات به قونیه گریخته و حقیقت ایرانی بودن مولانا را فاش نماید .. آقایان فتحی و دوستانش هم مسلما دغدغه ملی ندارند...
    • CZ ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      0 0
      از صدها سال قبل از حمله مغول ها باز ترک ها در ایران زندگی میکردند اصلا همین خوارزمشاهیان که مغولها بهشون حمله کردن سلسه ترک بودن تو ایران.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    44 3
    آقای فتحی ببینم چه میکنی. مسئولیت سنگینی است. باید حق مطلب در مورد حضرت مولانا ادا شود. به امید موفقیت.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    22 2
    چه عالی
  • گیلگمش IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    8 12
    درود بیکران.نام درست این شخصیت "جلال الدین محمد بلخی" ملقب به "رومی" یا "مولوی" است.مولانا به معنای مولای من است که این درباره این نام و این شخصیت صدق نمی کند.شوربختانه پاره ای واژه گان و معنای آنها به اشتباه در بین مردم رایج می شود.با سپاس از شما،امید است واژه ی درست و نام اصلی این شخصیت را به کار برید.
    • هادی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      15 1
      شما کاملا بی خبر هستید! ‌در زمان حیات، ایشان را مولانا خطاب می کردند در کتاب های رساله سپهسالار و مناقب العارفین افلاکی همه جا مولانا آمده است. و هبچ اثری از مولوی و رومی نیست! از قرن نهم واژه مواوی بکار رفته است و در یک صد سال اخیر غربی ها واژه رومی را بکار بردند.
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      0 0
      مولانا به معنی مولای ما میباشد
  • محمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    25 1
    سلام بهتره از افرادی که با عرفان عملی و نظری آشنایی دارند و یا خودشان عارف هستند مشاوره گرفته بشه .
  • محقق IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    5 20
    حالا خوب است پسوند نام او بلخی است و بلخ در افغانستان و اینطور ایران و ترکیه می خواهند او را به نام کشور خود معرفی کنند! مولانا در شهر بلخ در افغانستان به دنیا آمد و طبق منابع باستانی زبان ایران کنونی از پهلوی به فارسی تغییر کرده است و فارسی زبان افغانستان بوده است. اگر می خواهید فیلم‌تان حرفه ای باشد باید بازیگری را انتخاب می کردید که از لحاظ چهره و فرهنگ به افغانستانی ها شباهت داشته باشد. از آنچه به نظر می رسد فیلم یک فانتزی خواهد بود که توسط کسانی ساخته می شود که هیچ قرابت و شناختی با مولانا ندارند.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      1 4
      بیا یک مدعی دیگه پیدا شد، افغانستان!!!
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      1 1
      به عنوان یک ایرانی زاده شد. افغانستانی نبود آن زمان اخوی...
    • حامد IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      1 0
      اگر افغانی بود که می گفتنند زبان افغانی نمی گفتند فارسی بلخ و ... هم برای ایران بوده
    • محمد US ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      2 0
      وقتی میگیم مولانا ایرانیه در کنارش چندین عارف مطرح دیگه هم وجود داره از جمله حافظ ،عطار یا استاد مولانا شمس تبریزی که در سطح جهانی مطرح هستند ، ولی افغانستان یا ترکیه فرد دیگری نداره ، منظورم اینه که ایران گهواره ایه که میتونه افراد مثل مولانا رو پرورش بده و این مساله متعلق به فرهنگ ایرانه
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    2 1
    اقای کارن! پدر مولانا، سلطان العلما، وقتی قصد مهاجرت می کند مولانا ۱۲ سال سن داشته. از سر بی اطلاعی اظهار نظر نکنید.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    2 0
    آنچه که مشخص هست این موضوعست که حضرت مولانا متعلق به سرزمین پارس هست نه منحصر به ایران، ترکیه، افغانستان یا هر جای دیگر........موفق باشید.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 0
    نقش شمس رو به پارسا میدادن بهتربود اما نکته ی قابل ذکر مردم ترکیه خیلی به مولانا علاقه دارن حتی برای شمس هم یک مقبره ساختن که بهش ادای احترام میکنن ولی چراااا بااینکه مزار شمس درایرانه اکثرمردم نمیدونن کجاست واطلاعی بهشون داده نمیشه که بزرگان ایران رو قدردان باشیم
  • گیلگمش IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 0
    دوست گرامی جناب آقای هادی درود بیکران آنگونه که در پندار شماست چنان بی خبر و ناآگاه نیستم.به ژرفنای سخن من نرسیدی جانا...در اینکه هواداران یا مریدان این شاعر و شخصیت بزرگ وی را مولانا صدا می زدند تردیدی ندارم چرا به مفهموم مولای من است و مریدانش به راستی این واژه را برای پیر و استاد خود به کار می بردند،اما این صفت برای همه نمی توانست کاربرد داشته باشد.بی پرده بگویمت ممکن است برای عده ای شخصیت هایی چون مارکس،هیتلر،بودا،چه گوارا و...رهبر و پیشوا باشند و مریدانشان از آنها به عنوان رهبرم،پیشوایم و...صدا بزنند و از او یاد کنند اما برای کسی که هیچگونه نزدیکی با اندیشه های آنان نداشته می توان این صفت را به کار برد؟خود من از دوستداران فرهنگ و ادب پارسی هسم و "جلال الدین محمد بلخی" را یکی از ارکان اصلی این ساختار قبول داشته و می شناسم و برای من بسیار با ارزش و قابل احترام است تا جایی که از دوران دبستان برخی از اشعار وی را از بر داشتم،روی دیگر سخن من در باب پدیدارشناختی معنا و مفهوم واژه ی مولانا بوده است که امیدوارم حقیقت روشنش را به جان دریابی. سپاس از همراهی شما مهربان جان.
  • عامری AE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 1
    مولانا متعلق به من است! مولوی مال کسی است که اشعارش را میخواند و میفهمد. نون لواش متعلق به کسی که انرا میخورد و لذت میبرد. نوروز همچنین.بقیه بحث ها در رابطه با مصادره های فرهنگی موضوعی اقتصادی است و ربطی به دنیای هنر ندارد. به فرزند خود نگویید مولانا بخواند بگویید سعدی بخواند ابلوموف بخواند. مولانا برای جامعه برای جوانان نسخه ی مفیدی نیست. وقتی کسی 30 ساله شد حق دارد حافظ بخواند هدایت بخواند 40 سالگی مولانا بخواند. کاش به جا کتاب هایم را خوانده بودم.
  • هانیه IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 0
    به نظرم کارگردان در انتخاب شخصیتهای اصلی فیلم بهترین بازیگران را مدنظر قرار داده آقایان پیروزفرو شهاب حسینی فوق العاده هستند چهرشون خیلی آرامش داره ومتین وباوقارهستن مناسب این نقش هستند .