وقتی کارآفرین را رانت جو بدانیم قاچاق و پولشویی رشد می کند

پنجمین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج به منظور بررسی روند بازرسی دفاتر مالی واحدهای صنعتی توسط حسابرسان سازمان تامین اجتماعی و اتخاذ تصمیم برای رفع ایرادات این روند تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عطا جویا با انتقاد از نحوه بررسی دفاتر مالی واحدهای صنعتی توسط حسابرسان تامین اجتماعی اظهار داشت: ما به بازرسی معترض نیستیم و بر این باوریم که باید باشد اما این امر هم در ذات خود دارای چارچوب های منطقی است و انحراف از آن باعث تحمیل زیان های گسترده به اعتماد عمومی، نگرش جامعه به قانون و فعالیتهای اقتصادی می گردد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: در بازرسی باید دنبال تخلف رفت نه به بهانه بازرسی مشکل آفرینی نمود برای نمونه یک فرد به مدت محدود یکروزه در یک واحد صنعتی اقدام به خالی نمودن بار نموده و وجه دستمزد وی در دفاتر ثبت می گردد و بازرسان تامین اجتماعی در زمان بازرسی به بهانه ی بیمه ننمودن فرد مذکور برای واحد اقتصادی پرونده تخلف تشکیل داده و به انواع مختلف آنها را جریمه می کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار و کارآفر ین باید مورد حمایت قاطع مجموعه حاکمیت و همچنین بدنه اجتماعی باشد تا بتواند نقش خود در اشتغال، تولید، تجارت و .... را بازی نماید اما باعث تاسف است که در جامعه ما یا آنها را ظالم و مستکبرمعرفی می نماییم و یا به بهانه های مختلف آنها را مورد فشار قرار می دهیم و تا این فرهنگ و نگرش عوض نشود به هیچ جایی نمی رسیم.

جویا اضافه کرد: وقتی که به سرمایه گذار احترام نگذاریم و کارآفرین را رانت جو بدانیم قاچاق و پولشویی رشد می کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =