اغاز سال تحصیلی در206 هزار مدرسه در استان چهارمحال ویختیاری

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس چهارمحال و بختیاری، زنگ نمادین مهر و شور حسینی در دبستان فاطمیه شهرکرد با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نواخته شد

استاندار چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر گفت: آموزش و پرورش به عنوان  یک کانون انسان‌ساز با تربیت دانش‌آموزان خطیر نسل جدید جامعه را برعهده دارد.   

اقبال عباسی، با تاکید بر الگوگیری دانش‌آموزان از مکتب عاشورا  تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) اسوه آزادی و جوانمردی، دفاع از مظلومان و استکبارستیزی است و این الگو می‌تواند چراغ راه همه انسان‌های آزادیخواه جهان قرار گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: اگر حماسه عاشورا نبود رزمندگان کشور در سالهای دفاع مقدس قدرت مقاومت و پایداری در برابر استعمار و استکبار جهانی را  نداشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به پیشرفت‌های علمی کشور در ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز  پیشرفت های علوم مختلف ایران در جهان سرآمد است.

فرحناز قائد امینی مدیرکل اموزش وپرورش استان  گفت  : در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در سامانه آموزش و پرورش استان ثبت‌نام کردند، که از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر دانش آموز کلاس اولی هستند.

وی خاطرنشان کرد 206 هزار دانش در  ۲ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه سال تحصیلی جدید را باتلاش  ۱۰ هزار و ۵۲۵ معلم  مسیر تعلیم وتربیت را آغاز نمودند .

وی گفت با همت وتلاش پرسنل اموزش وپرورش امسال هیچ نگرانی نداریم ،دانش اموز بدون کلاس و دانش اموز بدون معلم نخواهیم داشت .

مدیر کل آموزش پرورش با اشاره کاروان پویایی ونشاط گفت : : کاروان مهر با نشاط ، به منظور توزیع تجهیزات ورزشی و سلامت در قالب ۲۲ هزار انواع اقلام ورزشی به واحدهای آموزشی استان با اولویت مناطق کم‌برخوردار برای چهارمین سال پیاپی اعزام شد.

به گفته وی :  برای تهیه این اقلام نیز ۲۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان هزینه شده است.

 مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت : باید همه مسئولین  همکاری داشته باشندکه نسلی متعهد ومتخصص با پشتوانه فرهنگ ایرانی داشته باشیم.

وی  با اشاره به همزمانی اعاز سال تحصیلی با ایام محرم گفت :  باید نسلی  با تفکر حسینی تحویل جامعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =