توضیح پکن درباره رزمایش مشترک ایران،چین و روسیه

ایرنا نوشت: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین اظهار کرد نیروهای مسلح چین تبادل و همکاری عادی با نیروهای مسلح کشورهای دیگر را حفظ می کنند.

«گنگ شوانگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود در پکن در واکنش به خبرنگاری که پرسید «ایران اعلام کرده است رزمایش مشترک دریایی با چین و روسیه برگزار می کند آیا شرکت چین در این رزمایش را تایید می کنید و هدف چین از شرکت در این رزمایش چیست»؟ افزود: آنچه می توانم به شما بگویم این است که نیروهای مسلح چین تبادل و همکاری عادی با نیروهای مسلح کشورهای دیگر را حفظ می کنند شما برای اطلاعات بیشتر می توانید به وزارت دفاع مراجعه کنید.

سرتیپ قدیر نظامی، رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران روز شنبه از برگزاری مانور نظامی مشترک بین ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند خبر داده بود.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ هم امروز گزارش کرده بود سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اوایل ماه جاری برای دیداری سه روزه به چین سفر کرد دو طرف در جریان این دیدار توافق کردند دیدارهای بیشتری با مقامات ارشد نظامی داشته باشند و همکاری ها را در زمینه آموزشی تقویت کنند.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =