محصولات لوکس خودروسازهای روس؛ از لادا تا لیموزین‌های تشریفاتی

با اینکه صنعت خودروسازی روسیه قابل مقایسه با ژاپن، آلمان و یا آمریکا نیست اما هنوز هم در بازار خودرو جهانی نقش موثری ایفا می کنند؛ در این گزارش می خواهیم به معرفی شرکت های خودروسازی روسی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس آخرین گزارش‌ها صنعت خودروسازی روسیه در سال ۲۰۱۰ توانست جایگاه پانزدهم در جهان را به دست آورد و برخی از خودروهای آن به تمام دنیا صادر می شدند.

برخی از خودروهای روسی که هنوز هم در این کشور مورد استفاده قرار می گیرند سه یا چهار دهه پیش تولید شده اند و میتوان گفت صنعت خودروسازی روسیه قدمت طولانی دارد.

در ادامه به معرفی چندتا از معروف ترین کمپانی های خودروسازی روسی می پردازیم و چند مدل از خودروهای این کمپانی ها را بررسی خواهیم کرد:

لادا

کمپانی لادا یکی از شرکت های خودروسازی روسی است که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است و در گذشته به عنوان یکی از غول‌های خودروسازی جهان شناخته می شد چراکه به تمام نقاط جهان خودرو صادر می کرد و هنوز هم به صادرات خودرو ادامه می دهد ولی نه به شدت قبل.

این شرکت خودروسازی از سال ۲۰۱۲ تا کنون ۲۰ میلیون خودرو فروخته است و در حال حاضر این کمپانی خودروسازی با کمپانی های خودروسازی نیسان، فیات و رنو همکاری می کند.

ولگا

ولگا نام یکی دیگر از شرکت های خودروسازی این کشور است که از سال ۱۹۴۶ شروع به کار کرده است. این شرکت خودروسازی به خودروهای لوکس معروف است و صادرات این خودروها را از اروپای غربی آغاز کرد.تولیدات این شرکت در آن زمان به عنوان خودروهایی که فقط قشر خاصی از جامعه می توانند سوار شوند معروف بوده است.

تا کنون مدل های مختلف خودرو در این شرکت خودروسازی ساخته شده است ولی خط تولید آن در سال ۲۰۰۷ متوقف شد و همین اتفاق خودروهای این کمپانی را ارزشمند و کمیاب کرده است.

زیل

زیل یکی دیگر از شرکت های خودروسازی روسی است که کار خود را در سال ۱۹۱۶ آغاز کرده است و خودروهای این کمپانی شهرت چندانی در جهان ندارند ولی در روسیه با لیموزین های لوکس معروف است.

معمولا خودروهای این کمپانی برای انتقال سران و دولتمردان مورد استفاده قرار می گیرد و مردم عادی خیلی کم از آن استفاده می کنند.

گاز

این شرکت خودروسازی در سال ۱۹۳۲ کار خود را آغاز کرده است و این شرکت خودروسازی تا به این نام برسد اسم های زیادی عوض کرده است و بیشتر به تولید خودروهای سنگین می‌پردازد تا سواری.

۲۲۶۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    29 2
    جای خودروهای چینی حداقل از اینها بیارید .
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    17 2
    خیلی بهتر از ماشینهای چینی است.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    12 13
    خوب وقتی روابط سیاسی ما با روسیه خوب است می تونیم تکنولوژی خودروسازهای اونا رو وارد کنیم چرا همش چسبیدیم به پژو و رنو که تا یه ترقه درمیکنن فرار رو بر قرار ترجیح میدن!!!!
    • منتا IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
      5 2
      دوستان عزیز خودروی لادای روسیه هم مونتاژ خودروهای رنوی فرانسه با اسم روسی است نمیشه اونهارو توی ایران ساخت چون رنو به روسیه اجازه نمیده