فعالیت ۲۳۷ دستگاه ماشین آلات سنگین در مناطق سیل زده لرستان

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت: گستره جغرافیایی کار ما در استان ما ۱۹۶۸ روستا می باشد که از این تعداد بالای ۴۷ هزار واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته و کلیه عوامل اجرایی و فنی در حال خدمات رسانی به آنها هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رضا خواجه ای به خبرنگار خبرآنلاین در خرم آباد گفت : باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند از این حوادث فرصتی برای خدمت رسانی ساخته شود ما نیز این موضوع را سرلوحه کار قراردادیم و واحدهای که نیاز به بازسازی یا تعمیر داشتند را تا حد امکان مجدداً در دستور کار تعمیر یا بازسازی قرار گرفتند.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده در لرستان با بیان اینکه با احتساب ستاد لرستان ۶ استان معین در استان مستقر شدند اظهار داشت:استانهای قزوین، کردستان، اردبیل، مرکزی و اصفهان به کمک لرستان آمدند و در منطقه مستقر شدند .

۴۹ روستا در مناطق سیل زده یا جابجایی کلی داشتیم

خواجه ای ادامه داد: حدود ۴۹ روستا در مناطق سیل زده یا جابجایی کلی داشتیم و یا جابجایی موضعی، خوشبختانه تا به امروز قالب این واحدها حل و فصل شده و در موضوع جابجایی ها مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: تا به امروز ۴۲۵۰۰ واحد مسکونی به بانکها معرفی شدند در مرحله اول حدود ۷۸۰۰ واحد تسهیلات احداثی و ۱۴۰۰۰ تعمیری و ۱۸۰۰۰ تسهیلات معیشتی به استان ابلاغ گردید و در مرحله دوم ۴۸۰۰ واحد احداثی روستایی و ۷۱۰ واحد شهری و ۴۵۰۰ واحد تعمیری و ۲۰۰۰ معیشتی که در مجموع مبلغ ۱۱۲۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات فقط در بخش مسکن ابلاغ شد.

رضا خواجه ای همچنین گفت: با توجه به آمار برداری هایی که انجام شده ،۲۳۷ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه داریم و در حال فعالیت هستند و آواربرداری را انجام می‌دهند لایروبی ها را انجام  داده ومسیرها  را باز می‌کردند.

پرداخت ۷۰۰  میلیارد تومان تسهیلات

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده در لرستان عنوان کرد: در این مدت زمان ۶ ماه ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که عدد خیلی بزرگ و واقعاً یک کار خارق العاده بوده و فکر می‌کنم در کشور رکورد محسوب شود همچنین در کنار اینها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت گردیده است.

خواجه ای همچنین در ادامه با اشاره به توزیع سیمان رایگان به واحدهای مسکونی گفت:  تا به امروز بالای ۳۵ هزار تن سیمان رایگان در منطقه سیل زده استان توزیع شده و به دست متقاضیان رساندیم هزینه حمل این سیمانهای رایگان به عهده خود بنیاد مسکن بوده و هزینه ای از متقاضی دریافت نمی گردد.

وی ادامه داد:  بالای ۲۰۰۰ دستگاه اسکلت پیچ و مهره ای در منطقه توزیع کردیم و هم اکنون هم در حال توسعه هستیم که کیفیت واحدها را مدنظر قرار دهیم

حدود ۱۰ هزار واحد شروع عملیات احداث داشتیم

رضا خواجه تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار واحد شروع عملیات احداث داشتیم که از این تعداد ۷ هزار واحد به طور کامل فونداسیون اجرا شده ۵ هزار واحد اسکلت اجرا شده و حدود ۳ هزار و ۸۰۰ واحد اجرای سقف بوده این ماه بالای ۲۹۰۰ واحد اجرای دیوار چینی داشتیم و بقیه مراحل در حال کار هستند و تقریبا آخرای کار احداث سپری می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =