صدا و سیما نوشت: مقدار خوراک دریافتی مجتمع‌های پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به معادل روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: مقدار خوراک دریافتی مجتمع‌های پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به معادل روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می‌رسد.

آقای بهزاد محمدی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست افزود: هم‌اکنون سالانه ۳۳ میلیون تن برابر با ۶۵۰ هزار بشکه معادل نفت در روز میزان خوراکی است که از وزارت نفت دریافت می‌کنیم که این مقدار خوراک دریافتی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ با تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی به سالانه ۶۲ میلیون تن برابر روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه معادل نفت‌خام می‌رسد.

وی اضافه کرد: این رقم در سال ۱۴۰۴ با تحقق جهش سوم پتروشیمی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه معادل نفت خام می‌رسد که این به معنای واقعی، گذر از خام‌فروشی در صنعت نفت کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نقش صنعت پتروشیمی در ایجاد اشتغال گفت: به ازای هر تن تولید در صنعت پتروشیمی حدود هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و هم‌اکنون با ۶۶ میلیون تن ظرفیت این صنعت، ۱۰۸ هزار نفر فعال هستند.

آقای محمدی با اشاره به اینکه آمار اشتغال در صنایع پایین‌دست پتروشیمی بسیار خیره‌کننده است، افزود: رقم اشتغال در این صنایع به ۱۷۰ برابر می‌رسد و ما در صنایع تکمیلی ۱۵ هزار بنگاه فعال داریم که این بنگاه‌ها، ​ ۸۸۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند، بنابراین به ازای تحویل هر تن محصول به بخش پایین‌دست، ۱۷۰ هزار اشتغال داریم.

وی در خصوص جلوگیری از خام فروشی و تبدیل هرچه بیشتر محصولات بالادستی صنعت پتروشیمی به محصولات نهایی و باارزش افزوده بیشتر گفت: هم اکنون ۳۱ میلیون تن محصول قابل فروش در بخش بالادست پتروشیمی تولید می‌شود که ۲۲.۵ میلیون تن یعنی بیش از ۷۰ درصد تولیدات، صادر می‌شود و این روند در بخش پایین‌دست نیز در حال انجام است و ما حدود ۵ میلیون تن خوراک به بخش پایین‌دست می‌دهیم که به محصولات متنوع تبدیل می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه صنایع پایین دستی پتروشیمی متوازن با بخش بالادستی توسعه نیافته، از برنامه ریزی برای متوازن سازی در توسعه صنعت بالادستی، میان دستی و پایین دستی پتروشیمی خبر داد.

۲۲۶۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =