استاندار: قم از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد

ایرنا نوشت؛ استاندار قم گفت: قم باوجود کمک بسیار زیاد خیرین، همچنان از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌برد ضمن اینکه درحوزه ایمن‌سازی مدارس نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

بهرام سرمست روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش قم در الن امام جواد(ع) استانداری ، رویکرد استان را مهارت آموزشی و فناورانه دانست و اظهار داشت: اشتغال‌زایی درگرو مهارت‌آموزی دانشآموزان است که دراین زمینه آموزش‌وپرورش استان باید تقویت شود.

وی افزود: سهم قم از رتبه‌های برتر کنکور قابل‌توجه است و ادامه این موفقیت‌ها و جایگاه قم در این آزمون نیازمند حمایت‌های مستمر می‌باشد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی معلمان و فرهنگیان استان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ضرورت آموزش‌وپرورش است و این وزارتخانه در این مسیر گام‌های موثری بردارد.

سرمست با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی قم گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند پرورش نیروی انسانی ماهر و فرهیخته و متدین است.

وی اظهار داشت: انتظار داریم که نگاه وزیر آموزش‌وپرورش به قم نگاهی ویژه باشد، چراکه آموزش‌وپرورش سنگ بنایی برای توسعه است و سرمایه‌گذاری در این زمینه موجب رشد سایر حوزه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت پژوهش سراهای آموزشی ازجمله ظرفیت‌های قم است که در صورت حمایت امکان قرار گرفتن دانش آموزان قم در بین سرآمدان کشور در حل مشکل‌های کشور وجود دارد.

 حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف آموزشی درسالجاری مشغول به تحصیل شدند. در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =