خبرهای جدید همتی درباره بازار ارز / دخایر کالاهای اساسی و دارو کافی است

رئیس کل بانک مرکزی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در کیش با اشاره به تلاش ناکام دشمن در حداکثر سازی فشار اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چاره ای جز اولویت بندی مسائل اقتصادی نداریم

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از  بانک مرکزی، وی با تاکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه ریزی های صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی گفت: بحمدالله دشمنان به هدف اصلی خود که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.

همتی با یادآوری شرایط ارزی کشور در شهریور و مهرماه سال گذشته افزود: علیرغم تمام تحریم ها و فشارهای وارد شده در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش به ما اجازه داده است که به سایر اولویت ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تامین ارز کالاهای اساسی و دارو است تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالاهای اساسی و دارو در کشور مطلوب است.

 وی افزود: انتظارات از بانک مرکزی بالاست و ازین رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

دکتر همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد افزود: در این خصوص بایستی بررسی ها و اقدامات لازم در خصوص توانمندی های مناطق آزاد و رفع موانع آنها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور بهره کامل ببریم.

همتی همچنین به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و ماهانه اشاره کرد و گفت: حضور تیم مدیران بانک مرکزی در جزیره کیش به معنای اهمیت مناطق آزاد است. وی افزود: مشکلات سرمایه گذاران و تجار در مناطق آزاد را درک می کنیم لذا به اینجا آمده ایم تا ضمن گفتگو با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش و بقیه مناطق آزاد راه حل هایی برای رفع موانع یافته و با تمام توان برای اجرای آنها اقدام کنیم.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =