انتقاد اعضای شورای شهر از وضعیت مدارس تبریز

ایرنا نوشت: ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز وضعیت مدارس این شهر را نامناسب و فاجعه‌بار اعلام کرده و خواستار رسیدگی فوری آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی به این موضوع شدند.

این ۲ عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکری آیین نامه ای ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان و نبود معلم در تعدادی از مدارس تبریز، از اینکه آموزش و پرورش برخلاف وعده های داده شده عمل کرده است، ابراز تاسف کردند.

غلامحسین مسعودی ریحان گفت: بازگشایی مدارس با تعطیلی جلسات شورا همراه بود که به همین دلیل در این خصوص و در زمینه شرایط کلی مدارس شهر مباحثی به انجام نرسید؛ لازم است در جلسات آینده به این موضوع مهم رسیدگی و پیگیری های لازم صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: زنگ مدارس مردم را از جهل و نادانی بیدار می کند، اما این امر در کشور ما به گونه ای دیگر رقم خورده و نگرانی خانواده ها و معلمان را سبب می شود.

مسعودی ریحان با طرح این سئوال که آیا وزیر آموزش و پروش در خصوص وضعیت معلمان تحقیقی داشته است، گفت: وضعیت معلمان در ناگوار است و با وجود اینکه آموزش و پرورش، ورودی توسعه کشور است، اما سرانه مدارس بسیار پایین بوده و برخی مدارس قدرت خرید حتی یک برگ کاغذ را ندارند.

وی اضافه کرد: در حالی که اعلام شده بود هیچ کودکی نباید از آموزش محروم شود، آموزش پرورش به طور کامل طبقاتی عمل کرده و این هدف را با بن بست مواجه کرده است.

یکی دیگر از اعضای شورا اسلامی شهر با بیان اینکه وضعیت برخی مدارس در تبریز فاجعه بار است، خواستار رسیدگی فوری آموزش و پرورش به این مسایل شد.

فریدون بابایی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در تبریز نیازمند کمک مالی هستند، اظهار داشت: این در حالی است که دولت از افزایش اعتبارات این وزارتخانه خبر داده و مسئولان محلی نیز اعلام کرده بودند مشکلی ندارند.

به گزارش ایرنا، برخی اخبار رسیده از مدارس تبریز حاکی است که برخی کلاس ها به دلیل نبود معلم پس از سپری شدن ۷ روز از بازگشایی مدارس همچنان با مشکل مواجه بوده و تعدادی از مدارس خواستار حضور والیدن بر سر کلاس ها شده اند.

کلان شهر تبریز ۳۵۰ هزار دانش آموز دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =