مدیر روابط عمومی خانه سالمندان استان مرکزی :

 هزینه نگهداری هر سالمند به طور میانگین ۲میلیون تومان است

هزینه نگهداری از هر سالمند به طور میانگین ۲میلیون تومان است.

به گزارش خبر آنلاین مرکزی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه جهاندیده، تنها مهد سالمندان استان، در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت :  
موسسه خیریه سالمند استان مرکزی تحت نظارت بهزیستی در سال ۱۳۸۰با هدف فراهم کردن زندگی شاد وشرافتمندانه برای گروه نیازمند یاری که اغلب پدران ومادران کم توان هستند آغاز به کار کرد.

وی  مرکز شبانه روزی ابراهیم آباد را دیگر مرکز نگهداری سالمندان این مجموعه عنوان کرد و افزود : در این مرکز  با ظرفیت ۱۵۰سالمند  در حال حاضر ۸۵سالمند، ۲۵ زن  و۶۰ مرد، شبانه روزی نگهداری می شوند.

مدیر روابط عمومی خانه سالمندان استان خدمات ارائه شده در مرکز روزانه جهاندیده را  خدمات رفاهی، مراقبتی، توان بخشی، معاینات روزانه، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی عنوان کرد.

بهزاد حسن خانی هدف از ایجاد  مرکز روزانه  را که از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده، کمک به گسترش فرهنگ نگهداری از سالمند با تمرکز بر توانمند سازی عنوان کرد و افزود : کارشناسان مرکز روزانه با برگزاری برنامه های اجتماع محور هدفشان این است که حس آرامش و اعتماد به نفس را در  سالمندان طوری ایجاد کنند که آنها آنجا را مثل خانه خودشان بدانند و این مرکز   جایی برای اوقات فراغتشان باشد.

وی متذکر شد: این کلینیک زیر نظر مستقیم خانه سالمندان است ودرآمد حاصل از  آن صرف خود سالمند و بخشی برای نگهداری سالمندان ابراهیم آباد هزینه می شود.

حسن خانی تصریح کرد : در این مرکز با ارزشیابی درجه یک، تمامی دستگاه ها با کمک های بشر دوستانه کشور ژاپن تامین شده  ودر حال حاضر یکی از مراکز تخصصی استان وکشور به شمار می رود.

وی آمار سالمندان استان را ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر  که ۶۳در صد در شهر و۳۷درصد در روستا ها زندگی می کنند اعلام کرد و گفت :  شهرستان تفرش وآشتیان بیشترین سالمند واراک وساوه کمترین سالمند را دارند.

وی با اشاره به اینکه اراک شهر دوستدار سالمند است بیان کرد: اراک شهر دوستدار سالمند شناخته شده ولی هیچ فرهنگ سازی تا کنون صورت نگرفته است وهنوز خانواده ها نمی دانند ارتباط با سالمند باید چگونه باشد.

حسن خانی در خصوص تامین هزینه های خانه سالمندان تصریح کرد: ۳۰درصد توسط یارانه بهزیستی و۷۰درصد توسط خیرین تامین می شود و میانگین هزینه  نگهداری هر نفر در مرکز ماهیانه ۲میلیون تومان است که یارانه بهزیستی برای این هزینه بسیار ناچیز است.

وی  اصلی ترین نیاز های خانه سالمندان را  پوشک بزرگسالان، دارو و لباس که تامین آنها  مشکل است، برشمرد.

حسن خانی در خصوص حمایت مسولین از خانه سالمندان عنوان کرد: مسولین خیلی از ما حمایت نمی کنند، در حالی که کمک های اداره اب، برق، گاز، شهرداری وتامین اجتماعی می تواندبرای ما بسیار موثر باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =