نقدینگی، غولی که به هر سو حرکت کند اثر مخرب دارد

ایسنا نوشت: به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، حجم عظیم نقدینگی موجود در کشور که حرکت آن به هر سو مخرب خواهد بود، بهتر است به سمت بخش معدن کشور و جذب سرمایه‌گذار برای معدن و صنایع معدنی هدایت شود.

داریوش اسماعیلی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری اظهار کرد: امروز بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان، حجم نقدینگی کشور است. باتوجه به اینکه این حجم عظیم سرمایه سرگردان به هر سمت و سویی برود، آثار مخرب خواهد داشت، ما در سازمان نظام مهندسی معدن ایران معتقدیم که بخش قابل توجهی از این سرمایه باید جذب معدن و صنایع معدنی ایران شود بنابراین یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های خود را در این راستا قرار داده‌ایم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: در این زمینه با ایمیدرو تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که شامل سه بخش آموزش، پژوهش و جذب سرمایه‌گذار است. در رابطه با آموزش این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد برای معادن بخش خصوصی شده است. در رابطه با پژوهش نیز در حال فراهم کردن عقد قرارداد هستیم و در مورد جذب سرمایه‌گذار نیز، دو قرارداد بزرگ به ارزش دو میلیارد تومان آماده شده که تا چند هفته آینده امضا خواهد شد.

در کل  ارزش مجموع قراردادهای یاد شده به ۹ میلیارد تومان می‌رسد و این امر در چارچوب رویکرد سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی دنبال می‌شود.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =