۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۱

فارس: نویسنده و پژوهشگر سیاسی سعودی با اشاره به وجود برخی اطلاعات درباره وخامت جسمی پادشاه عربستان در کنار شایعه‌های درگذشت او، از آمادگی جوانان این کشور برای آغاز حرکت‌های اعتراض آمیز و انقلاب علیه رژیم پادشاهی و موروثی خبر داد.

"فواد ابراهیم " در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: از 10 روز پیش اخبار و گزارش‌هایی رسیده است که یک شخصیت بلندپایه سعودی قصد داشت برای دیدار پادشاه عربستان به مغرب سفر کند، اما از او خواسته شده است سفر خود را به تاخیر بیاندازد، بدون آن که دلیل این امر اعلام شود.

وی افزود: این فرد باتوجه به این درخواست به این نتیجه رسید که حال پادشاه بسیار وخیم است، در حالی که شایعاتی هم درباره درگذشت او منتشر شده بود.

وی تاکید کرد: دیروز اطلاعات تایید نشده‌ای از خانواده پادشاه عربستان رسید؛ مبنی بر اینکه حال پادشاه بسیار وخیم شده و یک تیم پزشکی برای زیرنظر گرفتن او از آمریکا دعوت شده اند.

وی گفت: این منابع اعلام کردند، تحرکات غیرمعمولی بین خانواده و نزدیکان پادشاه عربستان وجود دارد که نشان می‌دهد حادثه مهمی در منطقه "اغادیر " مغرب بر سر پادشاه آمده است و احتمال دارد تحولات بسیار حساسی در داخل عربستان روی دهد؛ به ویژه آن که اختلافات درباره مسئله جانشینی هنوز حل نشده است.

ابراهیم تاکید کرد: کشمکش بین شاخه‌های مختلف خاندان حاکم برای در دست گرفتن قدرت در عربستان سعودی، بین شاخه "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه عربستان و شاخه "السدیری " خواهد بود، که در آینده گسترده تر خواهد شد.

وی افزود: همچنین پیش بینی می‌شود که انقلابهای مصر و تونس موجب افزایش بلندپروازی دیگر شاخه‌های به حاشیه رانده شده خاندان حاکم سعودی، برای در دست گرفتن قدرت شود.

این نویسنده سعودی اظهار داشت: تصمیم شاهزاده نایف برای تظاهر به اینکه اکنون پادشاه عربستان است، خشم بسیاری از شاخه‌های خاندان حاکم را برانگیخته است.

وی تاکید کرد: بیشتر مردم عربستان آماده اند تا وارد جنبشی اعتراض آمیز برای تغییر معادلات هستند.

ابراهیم گفت: ملت امروز به اندازه کافی آماده شده است که برای قدرت و استقلال خود تلاش کند و به صورت واقعی در تصمیم گیری‌ها و اداره کشور بدون قیمومت هیچ طرف دیگر، شرکت کند.

وی پیش بینی کرد که انقلاب عربی بعدی در کشور عربستان سعودی صورت گیرد.

ابراهیم افزود: حدود 52 درصد از جمعیت عربستان را جوانان تشکیل می دهند، آن هم در کشوری که حدود 3 هزار میلیارد ریال سعودی (تقریبا 850 میلیارد دلار) فساد وجود دارد و این درحالی است که 78 درصد از مردم هیچ مسکنی ندارند و درآمد کارگران سعودی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، کمترین درآمدها به شمار می‌آید.

وی گفت: عربستان از نظر دموکراسی نسبت به دیگر کشورهای عربی در بدترین وضع است، به صورتی که این کشور از نظر دموکراسی از 168کشور در جایگاه 160 قرار دارد.

ابراهیم اظهار داشت: نسل جوانان عربستان که از سوی هیچ منبعی حمایت نمی‌شوند، می‌توانند در آینده نزدیک انقلابی را در این کشور هدایت کنند، البته خاندان حاکم باید زمینه را برای اینگونه حرکت‌های اعتراض آمیز که بعید هم به نظر نمی‌آید، آماده کند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ما که بی صبرانه چشم انتظار سقوط این خاندان نحس سعودی هستیم .