نایب رئیس بنیاد دموکراسی عربی معتقد است که حریری حقیقت را درک نکرد و مانند یک نوآموز سیاسی عمل کرد.

 سلیم الحص، نخست وزیر اسبق لبنان در گفتگو با خبر در رابطه با این موضوع که  سعد حریری صحبت از وجود توطئه‌ای خیانت‌ بار به سرکردگی میقاتی می کند، توضیح داد به این می گویند ایجاد تشویش. این تشویش حقایق است. همه می‌دانند که دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری از مسیر اصلی آن خارج شد و به سمتی منحرف شد که با پروژه امریکایی صهیونیستی منطبق شود.

وی با اشاره به این موضوع که  همه به این حقیقت اعتراف کردند ،تصریح کرد متاسفانه سعد حریری نمی‌خواهد خصومت‌ها را رها کند چرا که تحت تاثیر فشارهای امریکا قرار گرفته است. او فکر می‌کرد که امریکایی‌ها از او پشتیبانی می‌کنند و تا آخر از او حمایت خواهند کرد ولی دیدیم که تحولات سیاسی منطقه همه چیز را تغییر داد.

الحص در ادامه افزود : همچنین دیدیم که آنها در برابر مردم و استراتژی مقاومت شکست خوردند و اکنون نیز در تنگنایی گرفتاره شده‌اند که راه خروجی برایشان قابل تصور نیست.

او اظهار داشت اگر میقاتی می خواست  به عنوان یک چهره معتدل و بادرایت و فهمیده سیاسی و اجتماعی همان راهی را برود که حریری رفته این بدان معنا بود که اختلاف‌های طایفه‌ای و تمایزات سیاسی را بالاتر از هر چیز حتی میهن و نجات آن قرار دهد. ولی میقاتی خطر را درک کرد و خود را نجات داد و در عین حال تلاش کرد که طرحی ویژه برای نجات میهن طراحی کند. . میقاتی به هیچ وجه خیانت نکرد، بلکه واقعیت را دید و راه صحیح را انتخاب کرد.16146

 متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =