متن دو حکم مقام معظم رهبری در انتخاب رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس جدید و اعضای هیأت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت و تقدیم شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی رئیس جدید و اعضای هیأت‌امنای دفتر تبلیغات اسلامی را به‌مدت 5 سال منصوب کردند. متن حکم به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در آستانه پایان یافتن دوره مسئولیت هیأت‌امنای محترم دفتر تبلیغات اسلامی، اکنون حضرات حجج اسلام جناب آقای محمد جعفری‌گیلانی، جناب آقای محمدی‌عراقی، جناب آقای احمد واعظی، جناب آقای سیدعباس صالحی، جناب‌آقای عبدالرضا ایزدپناه، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای احمد عابدی، جناب آقای علیرضا امینی و جناب آقای عبدالحسین خسروپناه و معاونت تبلیغ مدیریت حوزه علمیه قم را به عضویت هیأت‌امنا و نیز با اطلاع از رأی و نظر آقایان محترم، جناب حجت‌الاسلام آقای احمد واعظی را به‌مدت 5سال به ریاست آن دفتر منصوب می‌نمایم.

امیدوارم ریاست جدید آن دفتر که خود از چهره‌های برجسته و فاضل حوزه است، با بهره‌مندی از توان ارزشمند و بالای فکری و نظری آقایان هیأت امنا و به برکت وجود نیروهای کارآمد و متعهد درون مجموعه دفتر تبلیغات و نیز با جلب هر چه بیشتر همکاری فضلای متعهد و روشن‌بین و انقلابی حوزه علمیه، بتواند آن دفتر را بیشتر از گذشته در تولید فکر و اندیشه مبتنی بر معارف اسلام ناب (قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام) و اقدامات نرم‌افزاری فاخر موفق و روزآمد نماید.

وظیفه دارم از زحمات و تلاش‌های برجسته‌ وخدمات ماندگار جناب حجت‌الاسلام آقای سیدحسن ربانی در طول مدیریت موفق خود، صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم. / سیّدعلی خامنه‌ای 23/بهمن ماه/89

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم جداگانه ای رئیس جدید و اعضای هیأت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را به‌مدت 5 سال منصوب فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با توجه به اتمام دوره مسئولیت هیأت‌مدیره محترم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اکنون حضرات حجج‌اسلام جناب آقای محمدجعفری‌گیلانی، جناب آقای سیدحسن ربانی، جناب آقای سیدابوالحسن نواب، جناب آقای علی محمدی‌خراسانی، جناب آقای حسین رحیمیان، نماینده مدیریت حوزه علمیه قم، رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه را به عضویت هیأت‌مدیره، و با اطلاع از رأی و نظر آقایان محترم هیأت‌مدیره، جناب حجت‌الاسلام آقای سیّدحسن ربانی را به ریاست آن مرکز به‌مدت پنج سال منصوب می‌نمایم.
امیدوارم به فضل خداوند ریاست جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که از تجربه طولانی مدیریت و خدمت در عرصه‌های مهم فرهنگی حوزه‌ای برخوردار است، با بهره‌گیری از نظرات صائب آقایان هیأت‌مدیره و همکاری مدیران متعهد و نیروهای کاردان در آن مجموعه، منشأ خدمات شایسته و مؤثر به حوزه‌های علمیه باشند و بر غنای آن مرکز بیافزاید.

وظیفه خود می‌دانم از جناب حجت‌الاسلام آقای سیّدابوالحسن نواب که با سخت‌کوشی و مدیریت خود توانسته است از ابتدای تأسیس مرکز تاکنون، ضمن ایجاد زیرساخت‌ها و اقدامات مبنایی و اساسی در عرصه‌های متنوع خدمت‌رسانی به روحانیون عزیز تلاش‌های فراوانی مبذول دارد، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای 23/بهمن ماه/89

سخنان رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم معارفه رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر تبلیغ دین به شکل عمیق و مناسب در سطح داخلی و خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسا رییس دفتر مقام معظم رهبری دیروز گفت: همانطور که از نام دفترتبلیغات پیداست باید به امر تبلیغ که همان چیزی است که بشریت امروز به آن نیاز دارد بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: باید ندای حق اهلبیت را به گوش جهانیان برسانیم و باید یک کالای فاخر به نام تبلیغ به جهانیان معرفی کنیم . وی ابرازداشت:مدعی هستیم که اسلام می تواند نیاز بشریت را تا روز قیامت تامین کند.
وی گفت: اقبال مردم به راهپیمایی بعد از 32 سال چشم گیر بود و مردم با همه وجود برای راهپیمایی و اظهار بیعت و وفاداری نسبت به نظام مقدس ما آمده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: امروز از نعمت رهبری آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) برخوردار هستیم و باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: پیروی از خط و راه امام و دعا برای طول عمر و سلامتی رهبری عزیز انقلاب دو وظیفه مهم طلاب است. وی در ادامه آمار بالای انتشارات، توجه به آثار و مخطوطات اسلامی و اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف را از خدمات موثر دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چه گفت؟

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در سخنانی گفت: امروزه تلقی وسیعی از حوزه به عمل آمده و رسالت های حوزه به طوری گسترش پیدا کرده که فعالیت موسسات حوزوی مختلف به هویتی از حوزه تبدیل شده و امور حاشیه ای برای حوزه تلقی نمی شود.

حجت الاسلام احمد واعظی افزود:حوزه باید به طور همه جانبه نیاز های فرهنگی ،علمی و نیازهای جهان اسلام و نظام اسلامی را پاسخ گو باشد.

وی به مطالبات مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: در تصور رهبر معظم انقلاب از حوزه مطلوب، دفتر تبلیغات یکی از موتورهای مناسب برای وصول به آن حوزه مطلوب است.
وی اضافه کرد: طبق نظر رهبر معظم انقلاب دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه است و باید مامن افراد فهیم و روشن اندیش و جوان حوزه باشد.

واعظی گفت: تبلیغات رسمی و آکادمیک بخش خاصی از جامعه را مورد توجه قرار می دهد و فرهنگ مردم با امر تبلیغ گرفته می شود.

وی ضرورت ارتقای امور تبلیغی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همسو با رشد فکری طبقات مختلف جامعه امر تبلیغ باید ارتقا یابد ،در ارتقای سطح بینشی و دانشی مبلغان کوشیده شود تا تبلیغ را در ساحت های جدید خصوصا گونه های رسانه ای توسعه دهیم.
رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با توجه به رشد فرهنگی و فکری جهان اسلام خواستار گام برداشتن دفتر در ارتباط با توسعه فکری جهان اسلام شده اند.

وی گفت: در ابتدای مسئولیت خود در دفتر برای فعالیتی پنج ساله برنامه ریزی خواهم کرد و ماموریت های شفاف و روشن پنج ساله برای دفتر تدوین کرده و پروژه هایی را پایه ریزی خواهیم کرد.

 در پایان این مراسم متن حکم مقام معظم رهبری در انتخاب رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت و به حجت الاسلام واعظی تقدیم شد.
مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم باحضور رییس دفتر مقام معظم رهبری،نمایندگان مراجع تقلید و مسئولان حوزوی وکشوری دیروز درمرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، مروی معاون امور حوزه مقام معظم رهبری، محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، جعفری گیلانی، عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی، عباس کعبی عضو خبرگان رهبری، سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و برخی از معاونین استاندار قم حضور داشتند.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    0 0
    تیتر خودتان را تغییر بدهید به حضرت آیت اله خامنه ای مودبانه تر است
  • بدون نام US ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    0 0
    تیتر خبرتون درست نیست . باید ذکر کنید توسط مقام معظم رهبری