قیمت خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی مشخص شد: هر کیلو ۶۰۰ تومان

استاندار آذربایجان‌غربی از مشخص شدن قیمت ۶۰۰ تومانی خرید هر کیلو سیب صنعتی توسط کارخانجات کنسانتره خبرداد و گفت: در تلاشیم این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور تصویب و خرید حمایتی سیب صنعتی در استان نیز همانند محصول گوجه‌فرنگی انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در خصوص برگزاری جلسه هماهنگی خرید و فرآوری سیب صنعتی استان گفت: طی توافق صورت گرفته با کارخانجات کنسانتره استان مقرر شد که کارخانجات تا زمان متعادل شدن قیمت، سیب صنعتی را به ازای هر کیلو حداقل ۶۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند.

وی افزود: با توجه به تولید و عرضه بالای سیب صنعتی در استان متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد افت قیمت این محصول بودیم که مطمئنا در روزهای آتی با مدیریت عرضه، قیمت سیب صنعتی نیز افزایش خواهد یافت؛ لذا از کشاورزان تقاضا داریم با توجه به ماندگاری سیب زیردرختی تا یک الی دو هفته، در برداشت و عرضه محصول خود به کارخانجات عجله نکنند.

شهریاری همچنین از پیگیری موضوع خرید حمایتی سیب صنعتی استان نیز خبر داد و گفت: پیگیر تصویب این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور هستیم که در صورت نهایی شدن، خرید حمایتی سیب صنعتی در استان نیز همانند محصول گوجه فرنگی انجام خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =