آیت‌الله صافی، مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی را از علمای تلاشگر در امر حفظ آثار مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت: باید خدمات افرادی همچون مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس این مرجع تقلید در دیدار مسئولان برگزارکننده‌ کنگره‌ آیت‌الله مرعشی نجفی ضمن تمجید از سنت برگزاری بزرگداشت بزرگان و علمای حوزه تاکید کرد: بزرگداشت بزرگان و علمای دین کاری بسیار ارزشمند و ضروری است و باید به این مسئله اهمیت ویژه‌ای داده شود.
وی با بیان اینکه علما و مراجع حافظان دین بوده‌اند که دین اسلام را به این شکل به دست ما رسانده‌اند، افزود: شیعه رجال و بزرگان زیادی را تربیت کرده و باید قدردان زحمات و تلاش‌های علما و بزرگان دین بود که چنین اقدامات ارزشمندی را به جامعه ارائه کرده‌اند.

این مرجع تقلید با تأکید بر شناساندن علمای دین به نسل جوان گفت: معرفی بزرگان دین به جوانان و نسل امروز بسیار ضروری است و جوانان ما باید بدانند که ما از چه سرمایه‌های عظیم و افتخاراتی برخورداریم، اگر این مفاخر به جوانان و مردم معرفی شوند در آینده دیگر به فراموشی سپرده نخواهند شد.
وی شناخت علمای سلف را یکی از راه‌های معرفت‌افزایی جوانان دانست و بیان داشت: همانگونه که شناخت خدا برای هر انسانی لازم است، شناخت مفاخر، بزرگان دین و علمای سلف نیز برای جوان و نسل امروز ما ضروری است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: اگر جوانان ما بدانند که شیعه از چه مفاخر ارزشمندی برخوردار است به یقین این معرفت در تصمیم‌گیرهای آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت و آثار و برکات آن در زندگی آنها نمایان می‌شود.
وی راه قدردانی علمای گذشته را شناخت آنان و آثارشان دانست و اظهار داشت: امروز در حوزه‌های علمیه فعالیت‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد که همه این فعالیت‌ها نتیجه‌ مجاهدت‌ها و فداکاری‌های بزرگان و علمای دین است، این موفقیت‌ها حاصل خون‌دل‌های بزرگان است که به دست ما رسیده و باید قدردان آن باشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: اسباب تاسف است که برخی با غفلت از مفاخر دینی به بعضی از مسائل بی‌اهمیت می‌پردازند، مردم ما باید بدانند که بزرگان در چه شرایطی برای حفظ دین و اقامه شعائر اسلامی زحمت کشیده‌اند و اگر این بزرگان دین نبودند امروز نیز از احکام الهی خبری نبود.

این مرجع تقلید تلاش برای معرفی علما را عبادتی بزرگ برشمرد و ادامه داد: کسانی که در تلاشند تا بزرگان دین را به مردم بشناسانند کار آنها بسیار ارزشمند است زیرا بزرگان ما خدمات ماندگاری را برای جامعه امروز داشته‌اند که اکنون ما نیز از این تلاش‌های آنان بهره‌مند می‌شویم، از جمله این افراد آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) بود که ایشان با روحیات مختلفی که داشت اقدامات موثری را انجام داد و همه این فعالیت‌ها باید به جامعه معرفی شود.
وی مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی را از علمای تلاشگر در امر حفظ آثار مکتب اهل بیت علیهم‌السلام دانست و افزود: باید خدمات افرادی همچون مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی که زحمات فراوانی را متحمل شدند و در ترویج دین و حفظ آثار الهی و شعائر الله تلاش کرده‌اند، برای همیشه مورد تقدیر باشد تا مردم آنان را به خوبی بشناسند.

وی بررسی زندگی علما را آموزنده دانست و اضافه کرد: جوانب گوناگون زندگی آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) برای مردم آموزنده است و باید به صورت شایسته‌ای از این خدمات تجلیل شود و مردم را با این میراث‌های گرانبها آشنا کرد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به بعضی از آثار بزرگ اسلامی که در موزه‌های کشورهای غربی نگهداری می‌شود، گفت: حفظ آثار بسیار مهم است و به عقیده بنده هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که انسان بتواند آثار گذشتگان را به خوبی حفظ کرده و آن را به آیندگان و نسل جوان منتقل کند و نباید اجازه دهیم که این آثار ارزشمند و گرانبها از بین برود.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های خطی به عنوان سندی مهم برای شیعه به شمار می‌‌آید و آیت‌الله مرعشی نجفی نیز در این خصوص تلاش‌های ارزشمندی را انجام داده‌ است، افزود: این آثار برای مذهب ما سند محکمی به شمار می‌آید و قوت مذهب را نشان می‌دهد، در زمانی که کسی برای کتب خطی ارزش زیادی قائل نبود آیت‌الله مرعشی این آثار را به سختی جمع‌آوری و کتابخانه عظیمی را راه‌اندازی کرد که این تلاش‌ها هم‌اینک نمایان شده است.

/62 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =