رییس سازمان ملی استاندارد: تدوین استانداردهای ملی رمزارزها در دستور کار قرار گرفت

رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیات وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن، تدوین استانداردهای ملی رمزارز و حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نیره پیروزبخت در برنامه روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به این‌که تغییراتی در عرصه ملی و بین‌المللی در فرآیندها و تصمیم‌گیری‌ها اتفاق افتاده، اظهار داشت: امسال در مجمع عمومی سازمان ملی استاندارد بیشترین تمرکز بر این بود که استانداردها به تامین نیازهای جهانی بپردازند و اولویت‌ها هم بر همین اساس تعیین شد.

وی با اشاره به نقش استاندارد در رونق تولید گفت: اولین نقش آن، کاهش هزینه‌ و افزایش بهره‌وری تولید است، به این صورت که باعث کاهش ضایعات و خطای تولید می‌شود.

پیروزبخت، دیگر نقش استاندارد را قابلیت انطباق بهتر محصولات با مقررات فنی دانست و ادامه داد: این‌گونه اعتماد مشتری به سلامتی و ایمنی محصول و مسوولیت‌پذیری واحدهای تولید در برابر کالا افزایش می‌یابد. همچنین محصولات ایرانی در بازارهای جهانی سریعتر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

وی، گزارشی از فعالیت‌های سازمان ارائه کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم قوانین متعددی در مجلس تصویب شد، مانند قانون تقویت نظام استاندارد، قانون عضویت ایران در ایسکا، قانون عضویت ایران در اسمیک، قانون عضویت ایران در موسسه اندازه شناسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه و ...

پیروزبخت با اشاره به مصوبات جدید هیات وزیران در حوزه استاندارد، بیان کرد: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیات وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن تدوین استانداردهای ملی رمزارز و حوز اینترنت اشیا و دستگاههای مسیریاب است.

وی، تعداد کل وداحدهای فعال تولیدی تحت پوشش به عنوان استاندارد را ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد پروانه‌های استاندارد اجباری ۲۸ هزار و ۲۰۰ مورد و معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های اجرایی دو هزار مورد بوده است.

به گفته وی، تاکنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد در ایران تدوین شده که حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰  مورد آن در سال‌های اخیر بوده است.

پیروزبخت با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با تحریم‌ها در داخل سازمان، خاطرنشان کرد: ۲۱ گواهی انطباق برای محصولات دانش بنیان صادر شده است. در این سال از بین ۱۶۳ کشور جهان، توانسته‌ایم در جایگاه ۲۱ در سازمان بین‌المللی دست یابیم و طی ۶ سال حدود ۱۰ رتبه ارتقا داشتیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =