اسکاتلندیارد مقابل جنبش بقا در لندن، دست به باتوم برد

ایرنا نوشت: پلیس لندن با استفاده از زور فعالان محیط زیست را که از دیروز بخش‌هایی از مرکز پایتخت انگلیس را در اعتراض به بحران وضعیت آب وهوا مسدود کرده و وسط خیابان خیمه زده‌اند، بیرون کشید و چادر آن‌ها را با چاقو پاره کرد.

پلیس طبق ماده ۱۴ قانون تظاهرات صبح امروز (سه شنبه) به معترضان اعلام کرد که در میدان مشهور ترافلگار تجمع و در غیر این‌ صورت بازداشت می شوند. منابع محلی گزارش دادند هم زمان با تاریک شدن هوا پلیس برای اعمال قانون وارد عملیات شد و معترضان را از چادرهایی که قصد داشتند شب را تا صبح سر کنند به زور بیرون کشید.

اسکای نیوز ‌اقدام پلیس را تنش‌زا توصیف کرد و گفت: آنها مصمم هستند کنترل خیابان اصلی لندن را به دست بگیرند.

در همین حال اسکاتلند یارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد:‌ پلیس معتقد است که این اقدام برای اینکه تظاهرکنندگان اخلال جدی در نظم عمومی ایجاد نکنند ضروری است. بنابراین هرکس از قانون اطاعت نکند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و دستگیر می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده پلیس تاکنون ۵۳۱ فعال محیط زیست را دستگیر کرده است.

اعضای گروه «قیام علیه انقراض» از روز گذشته مناطق اطراف پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلیس را  گرفته و قصد دارند تا در روزهای آینده مسیرهای منتهی به تمام وزارتخانه‌ها و مناطق پرتردد شهر را مسدود کنند.  

این گروه سه درخواست اصلی دارد: از دولت می‌خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید، سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند. معترضان به تعبیری می گویند که تا دو هفته و به تعبیر دیگری تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

نخست وزیر انگلیس فعالان محیط زیست را افرادی ترش‌رو و بداخلاق خواند که در خیمه‌های بدبو زندگی می کنند.

به گزارش نشریه دیلی تلگراف،«بوریس جانسون» که شب گذشته(دوشنبه) برای شرکت در مراسم رونمایی از کتابی در لندن حاضر شده بود به شرکت کنندگان گفت: ماموران امنیتی مایل نبودند در مراسم شرکت کنم چون می گفتند خیابان پر از افراد بدخلاق و معترضانی است که خیابان را کثیف کرده‌اند.

 وی از آنهایی که به تعبیر او در خیمه‌های آکنده از بوی مواد مخدر زندگی می کنند خواست تا از مسدود کردن خیابان های شهر دست بردارند.

23231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =