«کارت پرواز»؛ فیلمی که نشان می‌دهد انسان‌ها چطور انسانیت خود را از دست نمی‌دهند

فیلم با پلانی مدیوم شات از دختری که پشتش تصویری محو از گلخانه‌ای است آغاز می‌شود که تصویری بسیار کوبنده و تاثیرگذار است.

دختر در حال انجام کاری است که برایش بسیار سخت است و به نظرم در آن سکانس بازی خانم جبرائیلی فوق‌العاده است و این سکانس خاص در ذهن تا آخر فیلم و خیلی بعدتر ماندگار است.

در این صحنه می‌بینیم که دختر در حال خوردن بسته‌هایی است که بعدتر متوجه می‌شویم که بسته‌های حاوی مواد مخدر است که توسط دختر و برای ترانزیت به خارج از کشور بلعیده می‌شوند، موضوعی که ما در روزنامه و رسانه‌ها بسیار شنیده‌ایم.

در طول فیلم شما استیصال آدم‌ها را در شرایط اجتماعی-اقتصادی امروز می‌بینید که چگونه این فشار و تحمیل بیرونی باعث می‌شود که آدم‌ها از درون واکنش‌هایی را نشان بدهند که خیلی مطابق میل‌شان نیست و به واسطه انجام آن زندگی‌شان به مخاطره جدی می‌افتد.

همه چیز فیلم از نظر من به اندازه است، داستان‌های فرعی و آدم‌های فرعی در کنار موضوع اصلی فیلم خیلی خوب ترکیب شده و پیش می‌روند، سادگی در کار عنصر مهمی است که تاثیر فیلم را بیشتر می‌کند، پرهیز از زیاد گفتن و پیچیده گفتن و بی موقع گفتن باعث شده که فیلمی متفاوت، موثر و خوب ببینیم. در واقع موضوع خوب فیلم به نوعی نشان از این دارد که شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی باعث نمی‌شود که انسان‌ها، انسانیت‌شان را از دست بدهند و این خیلی نکته مهمی است خصوصا در جامعه امروز و تذکر این نقطه نظرات به شکل هنرمندانه و با یک درام جذاب و زیبا و تازه باعث می‌شود من به همه کسانی که طرفدار یک کار متفاوت هستند پیشنهاد کنم حتما «کارت پرواز» مهدی رحمانی را ببینند، او سینما را خوانده و در عین حال سینما را فهمیده و درک کرده و در ترکیب شدن این دو عنصر یک فیلم خوب پدید آمده است.

*«کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی بهمن کامیار در سینماهای گروه هنر و تجربه در حال اکران است. 

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =