گره‌گشایی از یکی از بزرگ‌ترین رازهای جهان در ۱۷۴ صفحه

ترجمه کتاب «سیر زمان» نوشته کارلو رووِلی که با بهره‌گیری از علم، هنر و فلسفه به گره‌گشایی از معنای زمان می‌پردازد، به بازار آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «سیر زمان» نوشته کارلو رووِلی با ترجمه کامیاب تقی زاده توسط انتشارات چترنگ منتشر و روانه بازار کتاب شد.

نویسنده در این کتاب که زیرمجموعه آثار علمی این انتشارات به شمار می‌آید، زمان را در قالب سه بخش فروریزش زمان، جهان بدون زمان و سرچشمه زمان مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع رووِلی علم، فلسفه و هنر را به هم پیوند می‌دهد تا یکی از بزرگ‌ترین رازها یعنی معنای زمان را گره‌گشایی کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «زمان این است، مانوس و آشنا. ما را با خود می‌برد. زمان هجوم ثانیه‌ها، ساعت‌ها و سال‌هایی است که ما را به سوی زندگانی هل می‌دهد و سپس به عدم می‌کشاند. ما همانند ماهی‌هایی که در آب زندگی می‌کنند ساکن زمانیم، وجود ما در زمان معنی پیدا می‌کند. موسیقی با وقار زمان را می‌پروراند. جهان را به رویمان می‌گشاید، به دردسرمان می‌اندازد. ما را می‌ترساند و می‌آرامد. جهان با کشش زمان آینده را پدیدار می‌کند و با سیر زمان ماهیت خود را می‌یابد.»

رووِلی، فیزیکدان نظری ایتالیایی و سرپرست گروه دانش کوانتومی در مرکز فیزیک نظری دانشگاه اکس مارسی است. او از بنیان‌گذاران نظریه گرانش کوانتومی حلقه و نویسنده کتاب‌های پرفروش بین‌المللی «گفتارهایی از فیزیک»، «روی دیگر حقیقت و «سیر زمان» است. او در مارسی فرانسه زدنگی می‌کند.

این کتاب در ۱۷۴ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان در بازار کتاب ایران عرضه شده است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =