۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مهاجرت و اقامت با خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از روش های مناسب جهت مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه با موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود جزء 5 گزینه اصلی ایرانیان برای مهاجرت به شمار می آید. زیرا این کشور به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص از قبیل توسعه روز افزون، آب و هوای متنوع، موقعیت قرارگیری استراتژیک بین سه قاره توانسته است سرمایه گذاران، مهاجران و دانشجویان را به خود جذب کند.

خرید ملک در ترکیه با آذین املاک

شاید بد نباشد بدانید که قانون جدیدی در سال 2018 برای افرادی که تمایل به گرفتن حق شهروندی از کشور ترکیه را داشته باشند تصویب شده است. براساس این قانون یک تبعه ی خارجی با خرید ملک در ترکیه البته به ارزش 250 هزار دلار می تواند این حق شهروندی را دریافت کند.

از طرفی خرید ملک در ترکیه یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می آید. زیرا با توجه به رشد و توسعه اقتصادی این کشور علاوه بر دریافت اخذ شهروندی سرمایه شما در مدت زمان کوتاهی افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. ذکر این موضوع خارج از لطف نیست که تنها با آذین املاک می توانید خرید ملک در کشور ترکیه را به آسانی و با خیالی آسوده انجام دهید.

مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه

برای خرید ملک در ترکیه به یکسری مدارک نیاز دارید. با ارائه مدارک خود به آذین املاک می توانید روند کاری را سریع تر و آسان تر انجام دهید. از مدارک مورد نیاز می توان به کارت ملی، شناسامه، پاسپورت به همراه ترجمه ترکی، 2 قطعه عکس 6*4 پاسپورتی، شماره مالیاتی ترکیه اشاره کرد.

قبلا با هزینه 100 میلیون تومان می توانستید صاحب خانه ای با امکانات عالی در شهر تهران شوید. اما امروزه با توجه به شرایط بد اقتصادی با این رقم خرید ملک برای شما امکان پذیر نخواهد بود. کشور ترکیه جهت رونق بخشیدن به املاک خود قیمت خرید خانه را برای متقاضیان بسیار کاهش داده است. شما تنها با 3 میلیارد تومان هزینه می توانید صاحب ملک در ترکیه شوید.

صفر تا 100 مهاجرت به ترکیه

مهاجرت و اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

یکی از دلایل انتخاب کشور ترکیه توسط افرادی که قصد ادامه تحصیل، کاری و سرمایه گذاری در این کشور را دارند همسایگی آن با کشور ایران، آب و هوای مطبوع، هزینه های بسیار مناسب زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی است.

از دلایل دیگر انتخاب کشور ترکیه می تواند تضمین آینده فرد و اعضای خانواده آن توسط سرمایه گذاری در این کشور باشد. بنابراین این افراد از طریق خرید ملک در ترکیه به این کشور مهاجرت می کنند. لازم به ذکر است که اگر قصد مهاجرت به ترکیه از این راه را داشته باشید فقط برای اعضای درجه یک خانواده می توانید نسبت به اخذ اقامت اقدام کنید.

چنانچه فرزند شما بیشتر از 18 سال سن داشته باشد باید به صورت جداگانه نسبت به اقامت وی اقدام کنید. برای این کار می توانید بخشی از سند ملک را به اسم فرزند خود بزنید. توصیه می کنیم جهت انجام تسهیل و تسریع امور کارهای خود را به متخصصین فروش آذین املاک بسپارید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که شما قادر خواهید بود چند نوع شرکت را در این کشور ثبت کنید. از شرکت های قابل ثبت می توان به شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های مختلط، شرکت تضامنی، شرکت های سهامی، موسسات مالی یا همان صرافی ها، ثبت شرکت در مناطق آزاد و غیره اشاره کرد.

شاید بد نباشد بدانید که مناطق آزاد جزء بهترین گزینه ها برای شما به شمار می آید. ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه مثلا وان ترکیه از مزایای زیادی برخوردار است. برای مثال هزینه در زمان مناسب و به همراه تسهیلات مختلف به شما تعلق می گیرد. از طرفی با توجه به نرخ ارز و دلار در ایران و کاهش ارزش لیر در ترکیه موقعیت بسیار مناسبی برای ایرانی ها فراهم شده است.

ثبت انواع شرکت در ترکیه

از آنجاییکه ثبت یک شرکت یا موسسه کار ساده ای نیست. توصیه ما به شما این است که ثبت شرکت خود را به مشاورین آذین املاک و حسابدارهای ترک زبان بسپارید.

مراحل کامل ثبت شرکت در ترکیه به صورت زیر می باشد:

  •  مشخص کردن محل شرکت
  •   تنظیم اساسنامه
  •   دریافت فرم های ثبت
  •   دریافت شماره مالیاتی
  •   تاییدیه اساسنامه شرکت
  •   ثبت در اتاق بازرگانی
  •   چاپ روزنامه رسمی
  •   تاییدیه وکالت نامه
  •   تنظیم فرم اداره دارایی
  •   بررسی و تایید اداره دارایی
  •   دریافت شماره مالیاتی
  •   دریافت کارت بازرگانی
  •   تایید دفاتر حسابداری
  •   افتتاح حساب بانکی
  •   نمونه امضا از دفترخانه رسمی.

همچنین شرایط ثبت برای شرکت های مختلف از قبیل شرکت های مسئولیت محدود (سرمایه گذاران خارجی)، شرکت های تعاونی (پرطرفدار و خاص)، شرکت های جمعی (افراد معمولی می توانند شرکت کنند)، شرکت مادر (فعالیت در سایر کشورها) می باشد.

سرمایه برای ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم شما قادر خواهید بود شرکت های مختلف را در کشور ترکیه ثبت کنید. بهتر است بدانید که حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت در ترکیه حدود 10000 لیر می باشد. شما می توانید از طریق یک وکیل مجرب بسیار راحت و آسان شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید. با مشاورین مجرب و متخصص آذین املاک کار خود را راحت تر کنید.

با پاسپورت ترکیه به کدام کشورها می توان رفت؟

 پاسپورت ترکیه جزء ارزشمندترین پاسپورت ها نزد ایرانیان به شمار می آید. زیرا از شرایط راحت تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی برخوردار می باشد. کشور ترکیه این امکان را برای مهاجرین فراهم کرده است که بدون نیاز به گرفتن پاسپورت دوم به 107 کشور دنیا سفر کنند.

ذکر این موضوع خارج از لطف نیست که ارزش پاسپورت ترکیه در رتبه 49 ام جهان قرار دارد. از مهم ترین کشورهایی که بدون نیاز به پاسپورت دوم می توانید به آن سفر کنید می توان به روسیه، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، اوکراین و آرژانتین اشاره کرد. بنابراین اخذ پاسپورت کشور ترکیه یک گام مهم در جهت سفر به سایر کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می شود.

تمدید پاسپورت ترکیه سریع

بعد از اینکه پاسپورت ترکیه را دریافت کنید موضوع تمدید آن بسیار اهمیت پیدا می کند. با قوانین مربوط به تمدید پاسپورت می توانید در مدت زمان کوتاه پاسپورت خود را تمدید کنید.

با در دست داشتن مدارکی از قبیل شناسه و فرم گذرنامه، پرداخت هزینه، اصل و کپی کارت ملی و شناسامه، داشتن آخرین پاسپورت، عکس بیومتریک، برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از سربازی، برای دانشجویان پسری که کارت پایان خدمت ندارند نامه از محل تصیل، اجازه محضری پدر و یا قیم قانونی برای افراد کمتر از 18 سال، اجازه محضری برای خانم های متاهل می توانید نسبت به تمدید پاسپورت ترکیه در مدت زمان کوتاه اقدام کنید.

البته برای افرادی که خارج از کشور هستند مدارک متفاوت تر است. این افراد با تکمیل فرم صدور پاسپورت، اصل وکپی پاسپورت فعلی، اصل و کپی شناسامه و عکس بیومتریک قادر خواهند بود پاسپورت خود را تمدید کنند.

قوانین شهروندی در ترکیه

بهتر است بدانید که قوانین اجرایی در کشور ترکیه بسیار جدی در نظر گرفته می شود. یک قوانین برای افرادی که از حق شهروندی یک ساله برخوردار هستند این است که نمی توانند بیشتر از 120 روز از کشور خارج شوند. از دیگر قوانین شهروندی کشور ترکیه تمدید به موقع حق شهروندی می باشد. زیرا در غیر اینصورت حق شهروندی به صورت خودکار باطل خواهد شد.

در کنار این قوانین مزایای بسیاری برای شهروندان در نظر گرفته شده است. یکی از مزایای قابل توجه شهروندان کاهش هزینه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد.

گرفتن اقامت دائم (شهروندی در ترکیه)

دریافت اقامت دائم از کشور ترکیه به مراتب سخت تر از حق شهروندی می باشد. برای مثال اگر قصد اقامت دائم کشور ترکیه را داشته باشید باید 5 الی 8 سال از حق شهروندی در ترکیه برخوردار باشید. درست است که اقامت دائم سختی های قابل توجهی دارد اما مزایای مخصوص به خود را دارد. از مزایای اقامت دائم ترکیه می توان به عدم انقضای زود هنگام و امکان ترک بیشتر از 120 روز بدون باطل شدن حق شهروندی اشاره کرد.

یک راهکار مناسب جهت گرفتن اقامت دائم از طریق مشغول به کار شدن در ترکیه می باشد. در صورتیکه به مدت 5 سال متوالی در ترکیه شاغل باشید و بیمه پرداخت کنید می توانید برای گرفتن اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. این روش با توجه به اینکه هزینه زیادی نمی خواهد یک روش مفید محسوب می شود.

همچنین با داشتن شهروندی در ترکیه از طریق خرید خانه، تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری کلان می توانید برای اخذ اقامت دائم در ترکیه اقدام فرمایید.

 با خرید ملک در ترکیه علاوه بر اینکه حق شهروندی را دریافت می کنید می توانید سرمایه گذاری خوبی را هم تجربه کنید. شاید بد نباشد بدانید که در میان روش های ذکر شده سرمایه گذاری جزء پرهزینه ترین وسخت ترین موارد می باشد.

شرایط اخذ انواع گواهینامه رانندگی در ترکیه

در صورتی که گواهینامه ایرانی داشته باشید شرایط برای شما راحت تر خواهد بود. مراحل اخذ گواهینامه رانندگی در ترکیه به صورت زیر می باشد. با مراجعه به سفارت ایران در ترکیه گواهینامه خود را ترجمه کنید. پس از ترجمه گواهینامه با مراجعه به اداره کایماکملیک (فرمانداری) تاییدیه مدرک ترجمه شده خود را بگیرید.

گزارش پزشکی مبنی بر سلامت خود را از یک کلینیک تهیه فرمایید. سپس باید جهت پرداخت هزینه به اداره مالیات مراجعه کنید. در نهایت می توانید مدارک خود را به کارمند اداره پلیس تحویل دهید. در اداره پلیس انگشت نگاری انجام می شود و هزینه ای بابت صدور گواهینامه از شما گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که در تمامی مراحل عکس پرسنلی به همراه داشته باشید.

شاید بد نباشد بدانید که داشتن گواهینامه بین المللی امکان رانندگی به مدت 6 ماه را برای شما در ترکیه فراهم خواهد کرد. بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین المللی ایران می توانید نسبت به اخذ گواهینامه بین المللی اقدام فرمایید. مدارک مورد نیاز شامل :

1. اصل گواهینامه

2. عکس پرسنلی 4*3 تمام رخ

3.  اصل و یا کپی پاسپورت

4.  ارسال فرم درخواست

5. واریز وجه

از شرایط اخذ گواهینامه رانندگی با کامیون و اتوبوس این است که باید حداقل 22 سال سن داشته باشید. همچنین جهت اخذ گواهینامه رانندگی در ترکیه باید از طریق سامانه راندوو اقدام کنید.

گواهینامه رانندگی برای ایرانیان در ترکیه

در ترکیه با استفاده از گواهینامه بین المللی و گواهینامه ترکیه ای می توانید رانندگی کنید. البته با توجه به دوره 10 ساله توصیه می کنیم صدور تبدیل گواهینامه را انجام دهید. بعد از ترجمه گواهینامه ایرانی خود می توانید در مدت زمان کوتاه گواهینامه رانندگی در ترکیه را کسب کنید. شاید بد نباشد بدانید که تمدید گواهینامه بین المللی ایرانی با توجه اینکه دوره کوتاهی دارد راه دشواری است.

هزینه تحصیل در ترکیه 2019

هزینه تحصیل در دانشگاه ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و برنامه آموزشی تعیین می شود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی اگر زبان تدریس ترکی باشد بین 300 تا 800 دلار، در صورتی که زبان تدریس انگلیسی باشد 500 تا 1800 دلار می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی بالاتر و بین 5000 تا 20000 دلار است.

در مقطع کارشناسی ارشد هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. شاید بد نباشد بدانید که به طور کلی هزینه های تحصیل تدریس به زبان انگلیسی نسبت به زبان ترکی بالاتر می باشد. همچنین شهریه دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی است. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی به زبان انگلیسی سالانه 500 یورو و برای دانشگاه های خصوصی 12 هزار و 550 یورو می باشد.

ذکر این موضوع خارج از لطف نیست که کشور ترکیه ارزان ترین کشور برای دانشجویان مقطع دکتری به شمار می رود. هزینه شهریه دانشگاه دولتی به زبان انگلیسی سالانه بین 500 تا 800 یورو می باشد. البته این میزان شهریه برای دانشگاه هایی که زبان تدریس ترکی دارند پایین تر خواهد بود.

بورسیه و ادامه تحصیل در ترکیه

دانشجویانی که درخواست بورسیه و ادامه تحصیل در ترکیه را دارند باید از لحاظ تحصیلی در سطح عالی باشند. بنابراین دانشجویان برجسته از دیگر کشورها می توانند برای ورود به دانشگاه ترکیه از طریق بورسیه تحصیلی اقدام کنند. لازم به ذکر است که اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه از مزایای خاصی برخوردار می باشد.

یکی از مزایای اخذ بورسیه تحصیلی دریافت کمک هزینه تحصیلی است. کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 700 لیر، مقطع کارشناسی ارشد 950 لیر و دکتری 1400 لیر می باشد. از دیگر مزایای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می توان به استفاده از بیمه سلامت، دوره های یادگیری زبان ترکی به مدت یکسال، رزرو بلیط برگشت با هواپیما و هزینه مسکن رایگان دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.


حقوق و مزایای کار در ترکیه

در صورتی که بتوانید ویزای کاری ترکیه را به دست بیاورید و طبق قانون کار کشور ترکیه در یک موسسه یا شرکت استخدام شوید می توانید از حقوق و مزایای بسیار مناسبی بهره مند گردید. برخی از شغل ها از قبیل جراحی و متخصص ارتودنسی جزء پردرآمدترین شغل های ترکیه به حساب می آیند. اما جالب است بدانید که حقوق شغل هایی مانند برنامه نویسی و هتل داری در کشور ترکیه نسبت به ایران بالاتر می باشد. در صورتی که متناسب با شغل های کشور ترکیه حرفه ایی دارید می توانید از طریق مهاجرت شغلی اقدام کنید.

مشکلات کاری در ترکیه

افرادی که مجوز و پروانه کاری نداشته باشند به عبارتی به شکل غیر قانونی کار کنند با یکسری مشکلات رو به رو خواهند شد. از طرفی کارفرمایان جهت کاهش هزینه های خود معمولا اتباع خارجی استخدام می کنند. حقوق این کارها کمتر است و بیمه ندارند. همچنین در کار بدون مجوز چنانچه برای فرد مشکلی پیش بیاید کارفرما هیچ مسئولیتی قبول نخواهد کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309836