ایرنا نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش تخصصی محیط زیست در دانشگاه‌ها از سوی این وزارتخانه پیگیری می‌شود.

«منصور غلامی» امروز شنبه در آئین گشایش سومین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز اظهار داشت: انتقال مدیریت سبز و محیط زیست باید هدف اصلی مدیران اجرایی باشد و آموزش محیط زیست به معنای خاص و به صورت تخصصی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می شود.

وی افزود: از دانشگاه ها انتظار می رود آشنایی دانش آموختگان به صورت تخصصی با محیط زیست را در دستور کار قرار دهند چرا که این آشنایی اثرات ماندگاری روی تربیت مدیران آینده و حفظ محیط زیست دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حوزه اجرای مدیریت سبز در دانشگاه ها تلاش های زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: این تلاش ها در برنامه های کلان ملی و مدیریت آموزش عالی دیده می شود و وزارت علوم در دولت یازدهم و دوازدهم تاکید و اصرار بیشتری بر اعمال مدیریت سبز در مراکز علمی و دانشگاهی داشته است.

غلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه بازخوردهای مناسبی با توجه به حمایت سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم اما در مقابل، انتظار حمایت این سازمان را هم داریم.
به گفته وی، محدودیت زیادی در استفاده از منابع طبیعی پیش روی ما است و حمایت و توجه به این بخش باید اساس کار باشد.

نگرانی منتقدان از تاثیرگذاری رشد علمی کشور

غلامی همچنین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان خاطرنشان کرد: تاکید ایشان بر ادامه رشد علمی کشور است و باید جایگاه بهتری در این زمینه هدفگذاری شود.

وی ادامه داد: بخشی از رشد علمی، انتشار دستاوردهای علم دانشگاه ها است و نباید اجازه داده شود برخی با بددلی در محیط های دانشگاهی و علمی ایجاد ناامیدی کنند.

وی افزود: رشد علمی به عنوان شاخص دستاوردهای خوب دانشگاه ها باید ادامه یابد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این بخش حمایت می کند.

وزیر علوم تصریح کرد: برخی از منتقدان دلسوز بر این باور هستد که دستاوردهای علمی تاثیر و کاربرد در جامعه باید داشته باشد، هر چند این حرکت چند سالی است در دانشگاه ها به طور جدی شروع شده است.

غلامی اظهار داشت: آمار خوبی از ورود دانشگاه ها به حل مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و صنعتی وجود دارد و در هفته پژوهش همکاران با اطلاع رسانی جامع، این دستاوردها را نشان می دهند.

وی یادآور شد: قراردادهایی که برخی دانشگاه ها با وزارتخانه ها بسته اند حاکی از آن است که کاربردی کردن دستاوردهای علمی در حال انجام است و نگرانی دلسوزان تاثیرگذاری علم و دانش در محیط بیرون از دانشگاه و جامعه را پاسخ می دهد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =