وزارت بازرگانی، سنگر اصلی مقابله با تحریم‌ها / تفکیک دو وزارتخانه منافاتی با کوچک‌سازی دولت ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط فعلی اقتصاد برای مقابله با تحریم ها گفت: دشمن تجارت کشور را هدف قرار داده و برای مقابله با این اقدام باید نهادهای مرتبط با آن را تقویت کنیم . وزارت بازرگانی نهادی است که برای شرایط فعلی کشور نیاز به آن حس می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نوک پیکان جنگ اقتصادی غرب، بر مقوله تجارت متمرکز شده است گفت:‌ تلاش برای جلوگیری از صادرات کالاهای ایرانی از یک سوی، و ایجاد مانع در مسیر واردات کالاهای مورد نیاز کشور از سوی دیگر، سیاستی است که ایالات متحده با تهدید و تطمیع دیگر کشورها، آن را دنبال می‌کند. آمریکا با اعمال چنین سیاستی تلاش می‌کند بیشترین فشار را به طور مستقیم بر مردم ایران وارد کند تا در تأمین مایحتاج خود دچار مشکل جدی شوند و به زعم دولتمردان آمریکا، این مشکلات نارضایتی عمومی در کشور ایجاد کند و از رهگذر آن، برنامه مورد نظر واشنگتن پیش رود.

وی با تاکید بر این نکته که در شرایط فعلی فارغ از بحث‌های کوچک‌سازی دولت، تشکیل وزارت بازرگانی ضرورت پیدا می‌کند افزود: در حال حاضر وجود نهادی که تمام تمرکز خود را بر کنترل بازار، تأمین مایحتاج مردم و تأمین کالاهای مورد نیاز آن‌ها بگذارد، بیش از پیش احساس می‌شود. ضمن آنکه انتزاع صنعت از بازرگانی به این حوزه نیز اجازه می‌دهد تا با مدیریتی متمرکز شاهد ارائه راهکارهای درون‌زا در شکوفایی صنعتی خودکفا مبتنی بر شرایط تحریم باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: علاوه بر آن، نباید یک نکته را فراموش کرد که کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت منافاتی با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تشکیل وزارت بازرگانی ندارد، چرا که با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از دولت الکترونیک، می‌توان ضمن ایجاد تمرکز بر حوزه‌های تخصصی، اقدام به کوچک‌سازی دولت کرد.

گفت و گوی خبرآنلاین با این نماینده مجلس در خصوص ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی را اینجا بخوانید.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =