شاخ و شانه کشیدن سناتور جمهوری خواه علیه اردوغان: او را از سوریه بیرون می‌کنیم

ایرنا نوشت: "لیندسی گراهام"سناتور جمهوریخواه از ایالات کارولینای جنوبی روز دوشنبه، رئیس جمهوری ترکیه را تهدید کرد و گفت: اردوغان را از سوریه بیرون می‌کنیم.

گراهام در گفت و گو با فاکس نیوز افزود: اردوغان با حمله نظامی به کردها، بزرگ ترین اشتباه را در زندگی سیاسی اش مرتکب شد و تحریم های اقتصادی شدیدی علیه وی وضع خواهد شد.

این سناتور جمهوری خواه که متحد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکاست، با اشاره به این که " کارها را در سوریه به روال گذشته باز خواهیم گرداند" گفت: جان احزاب جمهوریخواه و دمکرات از رئیس جمهوری ترکیه به لب آمده است.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز جمعه گذشته به ترکیه هشدار داد: واشنگتن در این مرحله به دنبال فعال کردن تحریم‌ها علیه آنکارا نیست، اما رئیس جمهوری در حال ارائه مجوز تحریم‌های سخت علیه ترکیه است.

گراهام دوشنبه هفته گذشته (۱۵ مهرماه) و پیش از شروع عملیات ترکیه در شمال سوریه نیز آنکارا را تهدید به اعمال تحریم های اقتصادی کرد و گفت: رای کنگره آمریکا برای تحریم ترکیه، از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود. 

در همین راستا، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته در پیامی توئیتری دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی که این کشور اقدامی در سوریه انجام دهد و از خطوط قرمز مد نظر وی فراتر رود، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.

در آخرین تحولات در شمال شرق سوریه، ارتش این کشور به درخواست کردها برای مقابله با نظامیان ترکیه وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است.

منابع رسمی سوریه همچنین اعلام کردند،پرچم سوریه بر همه ادارات دولتی و ورودی ها و خروجی های این شهر برافراشته شده است.

عملیات تهاجمی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که ۹ اکتبر (۱۷ مهرماه) با اعلام رسمی اردوغان آغاز شد، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده و بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به این حمله، صادرات تسلیحات خود را به ترکیه به حالت تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا نیز در اعتراض به حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد که با تهدید متقابل رهبر ترکیه روبه رو شد.

۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    6 0
    همین سیاستمدارهای جنگ طلب و بیسواد و نژادپرستی مثل لیندسی گراهام ، تد کروز، باب منندز، کروکر، مارکو روبیو و رفقا و حامیان شارلاتان اینها مثل رودی جولیانی، جان بولتون، دیک چینی و شلدون ادلسون و امثال اینها هستند که با لابی گری و پول فراوان واعمال نفوذ، آمریکا رو وارد جنگهای بیهوده ای در سراسر دنیا کردن که هم ضربات وحشتناکی به اقتصاد و مردم آمریکا زد و هم صدها سرباز و صدها هزار انسان بی گناه رو به کشتن داد و هنوز هم قربانی میگیره. خدا آمریکا و دنیا رو از شر این جنایتکاران نجات بده.