پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بارز و باشکوه فرهنگ عمومی است

نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بارز و باشکوه فرهنگ عمومی در ایران اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  آیت الله سید احمد میرعمادی در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش ویژه فرهنگ تاکید کرده و فرهنگ را پایه و اساس همه فعالیت ها می دانند و همین موضوع به خوبی جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی را ترسیم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تاکید کرد: اگر فرهنگ عمومی در مسیر درستی گام بردارد، بقیه امور نیز در مسیر درستی خواهد بود و اگر اینچنین نباشد به طور قطع به مشکل خواهیم خورد.

فضا سازی متناسب با این روز در سطح شهر

امام جمعه خرم آباد سپس با اشاره به نزدیکی روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، ابراز داشت: شهرداری باید همزمان با ۱۴ آبان ماه، روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، نسبت به فضا سازی متناسب با این روز در سطح شهر اقدام نموده و صدا و سیما و رسانه ها نیز برنامه ها و اقدامات ویژه ای را برای این مناسبت طراحی و اجرا کنند.

وی سپس با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بارز و باشکوه فرهنگ عمومی ماست که به مرکز قدرت نمایی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مبدل شده و دشمنان اسلام و ایران اسلامی را به هراس انداخته است.

آیت الله میرعمادی اربعین را رسانه پر قدرت عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد و افزود: دشمنان به قدرت اربعین پی برده اند و از همین روی هر ساله با نقشه های گوناگون به دنبال تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی عظیم اربعین هستند که البته همواره شکست خورده و همین اقدامات آنان بر شکوه و عظمت این روز و مراسمات آن افزوده است.

یکی از رسالت های سنگین شورای فرهنگ عمومی، تقویت کانون خانواده است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، تصریح کرد: یکی از رسالت های سنگین شورای فرهنگ عمومی، تقویت کانون خانواده است که امروز با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و نیازمند ورود جدی این شورا به مسائل این حوزه هستیم تا بتوان چالش های موجود را رفع و آرامش را به کانون خانواده ها بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس مهمترین چالش های پیش روی خانواده ها را برشمرده و اظهار داشت: نبود زبان مشترک بین والدین و فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، نبود تفاهم بین زوجین، تغییر در نحوه انتخاب همسر، اعتیاد در بین خانواده ها به خصوص کودکان و نوجوانان، خشونت در خانواده، خیانت و بی اعتمادی، رواج دروغ در بین زوجین و فرار از کانون گرم خانواده و منزل مهمترین چالش هایی است که کانون خانواده های ما را تهدید کرده و با توجه به تاکیدات شورای کشور لازم است در جلسه ی آینده شورا به طور ویژه به آن پرداخته شود.

آیت الله میر عمادی در پایان خاطر نشان ساخت: سیاست های کلی تقویت و تحکیم کانون خانواده توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به سران سه قوه ابلاغ گردیده و اعضای شورا می بایست برای حضور در جلسه ی بعدی ، این سیاست ها را مطالعه و برنامه های خود را برای اجرای آن در استان ارائه نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =