حضور ۹۰۰ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز/ سرانه مطالعه در آذربایجان شرقی پایین است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حضور۹۰۰ ناشر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز،  محمد محمدپور،  ظهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد: ماه مهر عنوان ترنم کتاب را به خود اختصاص داده که حال و هوای استان با کتاب، قلم و مقوله اندیشه در این ماه عجین می شود.
وی در ادامه با اشاره به مزیت نمایشگاه کتاب تبریز ابراز کرد: پس از نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه کتاب تبریز مهم‌ترین رویداد حوزه فرهنگ و هنر در شمالغرب کشور به شمار می رود.
محمدپور در رابطه با هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز توضیح داد: این رویداد روز دوشنبه، ۲۹ مهر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و مسئولان استانی افتتاح شده و تا ۴ آبان ماه سال جاری همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸  شب میزبان عموم مردم خواهند بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب را ارتقای سطح مطالعه و کتاب‌خوانی آحاد مردم دانست و گفت: بی تردید کتاب‌خوانی و مطالعه نسبت مستقیم با جریان توسعه دارد، در کشورهایی که میزان مطالعه بسیار زیاد است و عادت به مطالعه وجود دارد قطعاً مسیر توسعه با شتاب روبرو شده است.
وی در ادامه اذعان داشت: اگر بخواهیم برنامه‌های توسعه در سطح کشور و استان همه جانبه، عمیق و پرشتاب پیش رود، راهی جز گسترش سطح مطالعه در بین مردم نداریم.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرانه مطالعه در استان اظهار کرد: سرانه مطالعه در استان آذربایجان شرقی از سطح کشوری هم پایین بوده و این رسالت ما را دو چندان می کند تا در راستای افزایش مطالعه مردم بسترسازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مزیت های برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: تسهیل دسترسی مردم به پدیده نشر، کاهش هزینه‌های دسترسی آخرین پدیده‌های نشر، ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین ناشر و پدیدآورندگان کتاب با مخاطب، ایجاد فضای رقابت سالم بین ناشران داخل و خارج از کشور، تعامل بین ناشرین مختلف با سایر ناشرین موفق از جمله دستاوردهای برگزاری نمایشگاه کتاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری توضیح داد: همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار خواهد شد.
محمدپور در خصوص ناشران این نمایشگاه افزود: تاکنون ۹۰۰ ناشر برای حضور در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ثبت نام کرده اند که با 150 هزار عنوان کتاب از انتشاراتیهای داخلی و ۲۵ هزار عنوان کتاب خارجی و 15هزار عنوان کتاب دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص بن کارت کتاب توضیح داد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است که  ۵۰ هزار تومان آن برای دوره کاردانی، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد به بالا خواهد بود.
وی در خصوص برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی همزمان با نمایشگاه کتاب ابراز کرد: نتایج در روز افتتاحیه اعلام خواهد شد به طوریکه ۷ عنوان کتاب به عنوان کتاب برتر و ۱۴ عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته معرفی می‌شود.
محمدپور در خصوص بودجه هفدهمین نمایشگاه کتاب بیان داشت: نمایشگاه کتاب تبریز با برآورد سه میلیارد تومان کار خود را شروع خواهد کرد که  ۵۰ درصد بودجه آن، از سوی وزارت‌خانه و ۵۰ درصد به صورت استانی تامین می شود.
گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان از ۲۹ مهر الی ۴ آبان سال ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =