اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در خرم آباد افتتاح شد

اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار در مرکز حمایتی ـ آموزشی کودک و خانواده آرزوهای نهان شهرستان خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فاطمه زهرا توکلی با اشاره به جایگاه ویژه کودکان کار گفت:  ۴ گروه از اقشار آسیب پذیر جامعه مثل کودکان، زنان، سالمندان و معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که بحث کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف، کودکی که می بایست ایام کودکی خود را در دنیای بازی، نشاط و تفریح بگذراند، سر از کارگاه ها و خیابان ها در می آورد و معضلاتی گریبان کودکان و خانواده های آنها را می گیرد که به عنوان یک پدیده و یک آسیب اجتماعی باید از این معضلات نام برد.

سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به ساماندهی کوکان کار افزود: سازمان بهزیستی تنها متولی کودکان کار و خیابانی نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران ۱۱ دستگاه، مسئول ساماندهی این کودکان می باشند.

وی تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته سه مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان راه اندازی شده است و در یک غربال در سطح استان  ۵۳۲ کودک کار شناسایی شدند.

توکلی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی در مراکز حمایتی و آموزشی گفت:  دو هدف عمده در این مراکز، حمایت و آموزش کودکان می باشد که در قسمت آموزش، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و حجم آموزش های ارائه شده قابل تحسین می باشد و در بحث حمایتی هم از آنجا که توانمندسازی چند بعدی است  سعی شده که از دستگاه های دیگر کمک گرفته شود و تفاهم نامه هایی هم در این راستا امضا شده است.

از بیمارستانهای خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده ایم

وی ادامه داد: در بحث درمان کودکان کار از خدمات بسیج پزشکی برای غربالگری سلامت استفاده شده و از بیمارستانهای خصوصی برای درمان رایگان این کودکان نیز بهره برده ایم .

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث توانمندسازی خانواده در اولویت قرار دارد و تا کنون حدود 50 مادر در این راستا توانسته‌اند از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره مند شوند.

توکلی افزود: این مرکز اولین کارگاه خیاطی مادران کودکان کار است و امیدواریم راهی برای پیشرفت و اشتغال در این زمینه باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =