۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
آخرین وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه

مهر نوشت:‌ رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که ۶۵ درصد زائران از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند، آخرین وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه را تشریح کرد.

سردار کمال هادیانفر به تشریح آخرین وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه پرداخت و اظهار داشت: پلیس راهور ناجا با تمامی تجهیزات ترافیکی، سه ماموریت ازجمله مدیریت ترافیک، ایمنی در سفر و تسهیل در امور تردد را به کلیه رده ها ابلاغ کرده و الحمدلله با هوشیاری و حضور به موقع از ابتدای آغاز اربعین حسینی (ع) تا به امروز ماموریت های محوله به خوبی و بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه ای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار ۳ میلیون زائر در این ایام از مرزهای کشور خارج شده اند، ادامه داد: بالغ بر ۹۶ درصد زائران مرزهای زمینی را انتخاب کرده اند؛ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر بازگشته اند  و ۸۰۰ هزار زائر همچنان در عتبات به سر می برند.

رئیس پلیس راهور ناجا به وضعیت تردد در مرزها اشاره و تصریح کرد: به دلیل مدیریت خوب توسط مسئولان و همچنین مردم چه در زمان رفت و چه بازگشت تردد در مرز مهران مطلوب است؛ در مرز خسروی به کرمانشاه، قصر شیرین، سر پل ذهاب تردد عادی و دو طرفه است.                

سردار هادیانفر با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه هیچگونه مشکل ترافیکی نداریم و  تردد دو طرفه صورت می گیرد، گفت: در مرز چذابه بیش از یک هزار و ۶۰۰ اتوبوس به صورت کاپوتاژی در حال حرکت هستند، یک هزار و ۱۰۰ اتوبوس هم حامل زائران خارجی بوده است.

وی ادامه داد: البته پیش بینی کردیم که در روزهای جمعه ۲۶ مهر ماه و امروز شنبه ۲۷ مهرماه بیشترین بازگشت زائران از مرز مهران انجام شود و تاکنون ۲۳ هزار زائر از این مرز وارد کشور شده اند، بنابراین از روز گذشته ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ مسیر مهران - ایلام یک طرفه است و همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا توصیه کرد با توجه به این که ۶۵ درصد زائران از خوروهای شخصی خود استفاده کرده اند بنابراین زائران عزیز از هرگونه شتاب و عجله برای مراجعه به مرزها خودداری کنند؛ واژگونی و انحراف به چپ و ... از جمله حوادث روزهای گذشته بوده ، از طریق سیستم پیامک وضعیت مسیرها به زائران داخل عراق اطلاع رسانی می شود و خواهش می کنیم که خانواده ها هم از زائران خود بخواهند و به آن ها پیامک بزنند که از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کنند.

سردار هادیانفر همچنین با اشاره به پیاده روی با دل آمدگان اربعین گفت: سنت با دل آمدگان در تمام شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، شیراز، اصفهان،  مشهد، قم و ... با تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ناجا در حال انجام است و از ۵ صبح امروز محدودیت های ترافیکی ابلاغ شده و الحمدالله تاکنون مشکلی نبوده و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد حوادث ترافیکی مربوط به زائران نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: ۸۲ درصد حوادث مربوط به سرعت غیرمجاز، خستگی و  خواب آلودگی است و توصیه می کنیم که زائران در ۳۰ کیلومتری مبدا و ۳۰ کیلومتری مقصد دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از تلاش و زحمات همکاران در این مراسم باشکوه تقدیر و تشکر کرد و گفت: ماموران  ما در مرزهای چهارگانه و استان های مربوطه به عنوان نیروهای اصلی و همچنین همکارانمان در پلیس شهرستان ها در حال انجام وظیفه هستند  و تلاش می کنند که به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کنند.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =