مخترع ارومیه‌ای، ۲ مدال مسابقات بین المللی اختراعات لهستان را کسب کرد

مخترع ارومیه‌ای، مدال‌های طلا و نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان را که با حضور ۴۰۰ طرح از ۲۵ کشور جهان برگزار شد، را کسب کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مسابقات بین‌المللی اختراعات لهستان در حالی برگزار شد که شهرام غفاری مخترع ارومیه‌ای در بین ۴۰۰ طرح ارائه شده از ۲۵ کشور جهان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

این مخترع ارومیه‌ای در این مسابقات با ۲ طرح "دستگاه وسپار که کار تصفیه هوای داخل خودرو  را انجام می‌دهد" و "دستگاه خشک‌کن میوه" حضور یافته بود موفق شد مدال طلا را با طرح "دستگاه وسپار" و مدال نقره را با طرح "دستگاه خشک‌کن میوه" کسب کند.

گفتنی است، دستگاه وسپار یا دستگاه تصفیه هوای خودرو که توسط شهرام غفاری و به همراهی فرهاد خلیلی فر ساخته شده، گازهای سمی ایجاد شده بر اثر برخورد نور خورشید به سطح داخل خودرو در داخل اتومبیل را که خاصیت سرطان‌زایی دارد را جذب می‌کند و دستگاه خشک‌کن میوه با مصرف کم برق /۲۰۰ولت/ به عنوان کم مصرف‌ترین خشک‌کن برقی دنیا نام گرفته است.

بنا به گفته این مخترع: تابش آفتاب به سینه جلوی خودروها که از مواد نفتی ساخته شده باعث ایجاد مولکول‌هایی در هوا می‌شود که با تنفس وارد بدن شده و در این میان سهم آقایان به نسبت استفاده زیاد از خودرو بیشتر هست و در این میان این اتفاق سهمی ۲۰درصدی نازایی آقایان دارد و دستگاه وسپار دستگاهی برای ممانعت از این وضعیت است.

سیزدهمین مسابقات بین المللی و تخصصی اختراعات کشور لهستان از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۲ لغایت ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸ توسط موسسه پیشرفت مخترعان کشور لهستان و با حمایت وزارت علوم این کشور، سازمان ثبت اختراعات کشور لهستان، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و سازمان‌های علمی، تحقیقاتی و مراکزمرتبط با مخترعین در محل دانشگاه ملی فنی و مهندسی شهر ورشو برگـزار شد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =