بدآموزی‌های حشمت فردوس در سریال «ستایش»

برنا نوشت: سریال «ستایش»در کنار همه آموزه ها و جذابیت‌هایش در قصه‌گویی و به رغم جذب مخاطب، گاهی اوقات ناخواسته مخاطبش را به مسیر اشتباه می‌برد.

سریال «ستایش» که این روزها روی آنتن شبکه سه است در حقیقت به لطف موفقیت در فصل های اول و دوم قدم‌های ابتدایی را برای جذب مخاطب  به راحتی برداشته و این روزها در اقبال عمومی با نظر مساعد مخاطب رسانه ملی مواجه شده است.

اما نکته ای که در فصل سوم «ستایش» قابل بحث است این است که برخی از کاراکترها خاصه شخصیت حشمت فردوس گاهی اوقات در رفتار و سکناتش اَکت هایی دیده می شود که خارج از عرف و اخلاق تعریف شده ماست. اینکه او در تمام لحظات با تمام شخصیت‌های قصه مخالف است و رفتار نادرستی با نوه‌اش (محمد با بازی مهدی سلوکی) دارد و در تائید شخصیت‌های دیگر عملا به لجبازی می‌رسد و حتی در نوع کلام و بیان و ادای دیالوگ‌ها طوری رفتار می‌کند که مخاطب را حتی آزار می‌دهد درحقیقت می‌تواند به نوعی بدآموزی صرف باشد.

اینکه ما در سریال «ستایش» گاهی شاهد این هستیم که رفتار حشمت فردوس مقابل نوه‌اش حرص در بیار است و در برخی از لحظات لجبازی و تکیه کلام‌هایش آزاردهنده می شود به هیچ عنوان راکورد یا تعریفی از شخصیت نیست این درحالی است که در برخی از لحظات سریال قرار است تماشاگر حشمت فردوس را دوست داشته باشد و او در مقابل این علاقه مخاطب مدام مقاومت می‌کند و هیچ علاقه‌ای ندارد که تماشاگر او را دوست داشته باشد. نوع رفتار و برخوردی که فیلمنامه، کارگردان و بازیگر نقش حشمت فردوس برای او طراحی کرده‌اند به جایی می‌رسد که تماشاگر دیگر او را باور هم نمی‌کند مگر می‌شود شخصیتی با رنگ و لعابی اینچنین در هیچ شرایطی تایید دیگران را برنتابد؟!

نکته دیگری که در این سریال قابل بررسی است این است که حشمت فردوس از ابتدای سریال تا الان هیچ رفتار منطقی نداشته و مدام درحال تعریف و تمجید از خودش و درس گرفتن از اشتباهاتش است. در حالی که ضد قهرمان خاکستری سریال ستایش می‌تواند در فصل جدید زندگی‌اش حتی با لحن و ادبیات جدیدی با دیگران برخورد کند مدام همه را با کنایه و ادبیات تخریب کننده تحقیر نکند و گاهی اوقات از رفتارش کوتاه بیاید و ...

سریال ستایش جدا از لحظاتی که می‌تواند برای هر مخاطب درس‌هایی از زندگی داشته باشد به دلیل کاراکترهای محدود قصه، رفتار شخصیت‌ها و حتی ادبیات آنها روی مخاطب تاثیر می‌گذارد و این مسئله اتفاقی است که بهتر است تماشاگر سریال ستایش خیلی تحت تاثیر این کاراکترها قرار نگیرد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 98
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    خب فیلمه دیگه! خوبی و بدی رو کنار هم نشون میده تا آموزنده باشه. قرار نیست همه رفتارهای این آدم درست باشه. نمیشه که اخلاقیات و صاف کرد تو چشم بیننده. مگه برنامه زلال احکامه؟!!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      این سریال خیلی تهوع آور و حال بهم زن هست خواهشاً هرچه سریعتر تمومش کنید.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      30 28
      نویسنده کم طاقت محترم این مقاله... فیلمه... باید شخصیت سازی کنه تا جذاب بشه...البته اشکال زیاد داره ..خیلی زیاد... اما اینی که شما میگید منطقی نیست.
    • US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      35 19
      از همین فیلم هاست که مردم یاد میگیرن . چندین شب یه حرف و حرکت رو ببینن آخر میآموزند و میره تو فرهنگ ادبیاتی و اجتماعیشون . واقعا خجالت آور هنرپیشه مملکت این جوری بودن رو حتی قبول کنه .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    واقعا سریال خیلی سطح پایین و بدیه همین ک القا میکنه ازدواج مجدد یه خانوم کثیفه ولی برای یه مرد اینطوری نیست و حرف زدنش با نوه ی خودش ک همیشهه اونو تحقیر میکنه
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      5 1
      حالت خوبه؟
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    59 30
    افتاد؟
    • آوین IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      0 3
      بابا همش در مورد ستایش حرف در میارین خیلی سریال خوبیه چرا همش حرف در میارین؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    شخصیت حشمت فردوسو انگاری از روی ترامپ نوشتن بی ادب و پرروعه همه رو تحقیر میکنه و خودشو خدا میدونه برای هیچکس حقی قائل نیست جز خودش و فکر میکنه بیشتر از همه آدما میفهمه از کی تاحالا ازدواج یه خانوم کثیف شده؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      36 52
      نه جانم. شخصیت حقیقی و اصلی داریوش خان ارجمند همینه. داره نقش خودشو به جای بازی زندگی می کنه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    56 12
    من فقط با سریالها و فیلمهای تلویزیون و سینما خود را سرگرم می کنم ...آنچه در این فیلمها نمایش داده می شود همه تصنعی و غیر واقعی است و اصلا" ارزش الگو برداری ندارند ، آموزه ها بهتر است از واقعیتها و جامعه و محیط پیرامونیِ و تاریخ و دستورات اخلاقی و دینی و فرهنگی و ....بر اساس واقعیت باشد ؛ شعاری در تابلوی درمانگاهی دیدم که به تمام این فیلمها و نمایش ها می ارزد از این قرار که : هیچ کس دوست تو نیست ؛ هیچکس دشمنِ تو نیست ؛ بلکه هر کس برای تو فقط یک معلم است .
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    93 27
    یبار گیر میدین چرا فیلم و سریال سانسور داره و یکبار هم میگید بداموزی داره.الان همه هم میان اینجا ژست کارشناسی میگیرن
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      خب وقتی ی چیزی حقیقت باید گفت.این فیلم درحال حاضر هم خیلی بدآموزی داره وهم فوق العاده سطح پایین ساخته شده.دلیلی نداره ماکه بیننده هستیم همیشه تعریف وتمجیدکنیم...
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    بدآموزی های حشمت فردوس یه طرف، ازدواجهای این سریال یه طرف دیگه!! واقعا دیگه مسخره اش رو درآوردن اون از دختر ستایش که پدربزرگ به زور پدرمادر پسره رو میکشونه محضر که شاهد عقد نوه اش باشن، اونم خود ستایش که لااقل با خانواده اش اصلا مطرح نمیکنه که رضایت بگیره ،یه شب گفت و فرداش قرار محضر گذاشت یعنی خانواده هیچ... تویی که همه سرت قسم میخورن نه ازدواج اولت حساب شده بود چون کسی راضی نبود نه این ازدواجت همین هم هست که خودت تو فیلم میگی من عادت کردم چون خودت راه رو اشتباه میری، درسته شرایطش تو اون سن با جوونها فرق میکنه ولی هرچیزی راه و رسمی داره.تو روخدا این مدل ازدواج رو دیگه مد نکنید که جوانها یاد بگیرن بدون اجازه پدر مادر برن ازدواج کنن و قرار محضر بزارن بعد اونها رو برای مدل تو محضر دعوت کنن.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      15 11
      متاسفانه از ستایش 1 تا الان یه پسر دایی یه پسرخاله من بدون اجازه و در محضر عقد کردن البته خانواده دختر راضی بودن
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      11 3
      دقیقا
    • الی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      4 0
      فقط ما تو فیلم اینو یاد گرفتیم "ساعت 2 محضر" همه بدون رضایت خانواده. یعنی همتون کشک.....
    • زیتا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      2 0
      اره بخدا همین مدل ازدواجای مسخره رو کم داشتیم فقط وگرنه تمام مشکلات مردم حل شده و همه چیز اوکی هستش الان فقط مردم با ازدواج های مجدد و بدون اجازه و سرخود مشکل داشتن ک اینم حل شد...خخخخ جدا ک خیلی مسخرس،جالبه دخترشم چ زود با این قضیه کنار اومد!!!!نه دعوایی..نه مخالفتی...درصورتی ک اینا همش دروغه..دروغ
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    71 12
    این مثلا نقده شما نوشتی؟ شما مثل اینکه بقیه فیلمهای سینما و تلویزیزون فعلی ایران رو نمی بینی که کوچکترها به بزرگترها، بزرگترها به زنها، زنها به مردها و همه به هم توهین میکنند و دیالوگهای دوزاری پر از ادبیات سخیف و مشئزکننده است. بعد اومدی به سنتی ترین سریال فعلی تلویزیون خرده میگیری که فلان و بهمان؟ حشمت فردوس که نمیاد مطابقه سلیقه شما حرف بزنه. اونیو میگه که تو ذاتشه. اگه همه شخصیت ها مثبت بودند که دنیا نیازی به بهشت و جهنم نداشت و بدبختی تلویزیون ما همینه که با نظر امثال شما باید بدها همه خوب تصویر بشوند در یک فیلم تا مثلا بدآموزی نداشته باشد. بدآموزی را باید در کلیت یک اثر جستجو کرد درست مثل کلیت سفید یک دست دندان. نه اینکه میکروسکپ برداری لای دندانها دنبال کثافت بگردی تا ثابت کنی کل دندانها بدرد نخور هستند
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      30 26
      دیگه شورشودراوردین درمورد همه چی نظرمیدین سریال خیلی عالی وجذابی هست
    • فرزانه IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      1 0
      آحسنت حق مطبو گفتین
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    به نظرم میخاد نقش "پدر سالار گونه" بازی کنه. اما داره نقش "لات" رو بازی میکنه. البته هم بازیگر مقصره هم کارگردان. ضمنا، تا کی میخاد تکرار کنه "افتاد"؟!
  • خاص IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    42 73
    به نظر من همین رفتارش هست ک حشمت فردوس را خاص و جذاب کرده
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    83 22
    آقا کلاً این سریال همش بی ملاحظه و بدآموزیه. فقط حشمت فردوس نیست. خانم بزرگه میگه دختر ستایش که داره میره خونه شوهر، پسرشم که فردا عروسی می کنه میره، تنها یک راه باقی می مونه! بزارنش خانه سالمندان. مادر من 55 سالشه و خیلی بیماریای مختص سنش رو داره در حال حاضر، احتمال ازدواجش خیلی زیاد نیست ، مطلقست و با من زندگی می کنه، طفلکی چنان رفته بود تو فکر. پسر و دختر هر مادری درسته شوهر نمیشه، اما فرزند که میشه؟
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      12 42
      پسر و دختر هر مادری درسته شوهر نمیشه، اما فرزند که میشه؟ ... گویا شما هنوز آگاهی و تجربه دقیقی از همسرداری و یا بی همسری و تنهایی و ... نداری ؛ مَثَل سخن تو آن است که بگویی : اگر غذایی برای خوردن نیست چراغ خانه که روشن است .
    • GB ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      20 5
      اگر پدر یا مادری نتونه به هر دلیل ازدواج کنه، باید بزاریش خانه سالمندان؟ ازدواج جای خودش، هیچکسم باهاش مشکلی نداره، اما سزای مادر یا پدری که نتونسته ازدواج کنه گوشه سالمندان نیست. شما انگار کلاً مهرو عاطفه رو باختی.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      22 1
      شرایط زندگیه همه مثل هم نیست بعضی ها براشون شرایطی پیش میاد که بهتره ازدواج کنند چون جوون هستند وتنها بودنشون بی معنی هست بعضی ها هم نه خودشون می خوان ونه شرایطش رو دارن که ازدواج کنن پس الزامی به ازدواج مجدد اونها نیست در اطرافمون خیلی می شنویم که پیر مردانی هستند که همسرشون فوت کردند وکسی رو ندارن که بهشون برسه مجبور می شن ازدواج مجدد کنن تازه این کاررو بچه هاشون داوطلبانه براشون انجام می دن باید این گونه حساسیت ها به خصوص برای زنان ازجامعه برداشته بشه
  • GB ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    37 13
    فرهنگ مملکت ما در این چند سال اخیر آنقدر بد شده که این چیزها پیشش دیده نمیشه و من تعجبم اینه که هنوز یک عده با فرهنگ هم پیدا میشن تا از این چیزها انتقاد کنند!
  • ترانه IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    57 13
    این سریال کلا رو مخه مخصوصا اون حشمت فردوس با اون ادبیات و اون چهره منفیش.آدم متاسف میشه که چرا کارگردانان این مملکت با اینهمه ایده نمیتونند از این فرصت صدا و سیما برای ساخت سریال های جذاب استفاده کنند که قحطی سریال باشه.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    84 18
    سریال از نظر منطق داستانی عقب افتاده و پوسیده است تکرار مکررات از فیلم فارسی نویس قدیمی سعید مطلبی که حرفی برای گفتن نداره ..نگاه کنید به مسخره ترین سکانهاسهای خواستگاری از ستایش
  • نظراباد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    35 37
    خدایش سریال بی خودی هست ؟؟ چه نکته اموزشی خوبی دارد ؟ من که وقت پخش سریال به دخترم میگم با با نگاه نکن از بس به خانم ها توهین میشه . دوست ندارم دخترم این همه توهین تو یه فیلم ببینه فوق العاده فیلم بی خودی هست . فرهنگ 70 سال پیش ایران هست ، اما فرهنگ ایرانی نیست . خانم ها در ایران باستان مثل خدا پرستش می شداند . ولی تو این فیلم خارو ذلیل بدبخت شداند . مخصوصا شخصی حشمت فردوس که واقعا خودش خیلی بی شخصیت هست . البته داریوش ارجمند واقعا گل هست حیف که این نفش بی خود بازی کرده
    • AE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      3 1
      کم حرف بی خود بزنید! خانم ها در هیچ جامعه و دوره تاریخی حتی حقوق اولیه برابر هم نداشتن با آقایان بعد مثل خدا پرستش می شدن؟!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    23 5
    کلا مسیر رو همه اشتباه میریم وقتی منتقد انتظار درس زندگی داره! خب مشکل همینه ..اقا داستانهای بکرو پیچیده بسازید نمی تونید این ژانر نصیحتی دیگه چه صیغه ایی ؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    33 7
    نگید تورو خدا این حرفارو الان یه سری بیسواد میان وسط خودشونو تبکه پاره میکنن. مگه نمیبینی این مردم واسه این سریال بی محتوای پوچ مخصوصا این قسمت چه سرو دستی میشکنن.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    20 21
    حالم از این سریال بی خود بهم میخوره خیلی مسخره بازیه .جدا از استاد ارجمند که دراین سریال بی هدف ایفای نقش نمودند. تنها مطلب مثبتش فقط بازی استاد ارجمند است و بقیه اش مزخرفه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    23 17
    مجبورتون نکردن نگا کنید مثل من بزنید یه کانال دیگه راحت شید
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      22 2
      میدونی چه هزینه ای از بیت المال برا ساخت چنین فیلمی تلف شده؟
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      5 1
      همه که مثل شما فهمیده نیستن.واسه هر چیزی زندگی رو سخت میگیرن
  • مهدي IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    55 6
    يه سريال آبكي
  • فرید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    53 7
    ... کجای دنیال طرف به خدا بگه خیلی هوامو داشتی افتادددد آخه این دیالوگ که میگی هشتمت ..بعدشم واقعا دیگه شورشو در اوردن با این نوع شخصیت ضد ارشی
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      24 1
      نزدیک ۵۰ ساله که هنوز از مراد برقی فراتر نرفتیم. سریالهامون همه ش طلاق و زن بابا و اعتیاد و خیانت و کلاهبرداری و قتل و...... تنها شانسی که سریال ستایش داشت اینه که در محرم‌و صفر پخش شد و مردم از بیکاری مجبور شدن تماشا کنند. هنوز مونده به صنعت فیلم سازی هالیوود برسیم که توی فضا و جنگل و اقیانوس فیلم‌می سازند. ما فقط بلدیم تو اپارتمان در بسته فیلم بسازیم با فیلم‌نامه صعیف و شخصیتهایی که اصلا باور پدیر نیستند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    13 13
    چیزی رو میکاریم قطعا درو میکنیم . شخصیت حشمت فردوس شخصیت بیش از 70 درصد مردان و زنان ایرانی هست . این چیزیه که بوضوح قابل مشاهده هست در جامعه . سره همینم هست که صرفا به خاطر این شخصیت مردم میشینن بعد سالها جلو تلویزیون
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    27 5
    کلا سوژه و فیلنامه این سریال آنقدر ضعیفه که جای هیچ نقدی را باز نمیکنه ... حالا اگر سوژه هم با ارفاق خیلی زیاد بگیم خوبه باز فیلمنامه خیلی ضعیفه ... سکانسهای طولانی و بعضا دیالوگهای کلیشه ای و خسته کننده و حتی جلوبردن چند داستان با یکدیگر و قفل شدن چندین قسمت سریال روی یک موضوع و غافل شدن از سایر داستانهای سریال از نکات منفی آن است ... هر چند قسمت یکبار به انیس و ماجراهای پری سیما می پردازد و بعد چندین قسمت مرتب به ستایش و حشمت فردوس ....
  • حسين IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    10 16
    الان تو سريال هاي ايراني سيگار نميكشن ولي تو جامعه يه دختر يا پسر 12 ساله هم سيگار دستش داره سريالي كه نتونه واقعيت هاي جامعه رو بگه بدرد ويترين موزه ميخوره
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    2 10
    این مثلا نقده شما نوشتی؟ شما مثل اینکه بقیه فیلمهای سینما و تلویزیزون فعلی ایران رو نمی بینی که کوچکترها به بزرگترها، بزرگترها به زنها، زنها به مردها و همه به هم توهین میکنند و دیالوگهای دوزاری پر از ادبیات سخیف و مشئزکننده است. بعد اومدی به سنتی ترین سریال فعلی تلویزیون خرده میگیری که فلان و بهمان؟ حشمت فردوس که نمیاد مطابقه سلیقه شما حرف بزنه. اونیو میگه که تو ذاتشه. اگه همه شخصیت ها مثبت بودند که دنیا نیازی به بهشت و جهنم نداشت و بدبختی تلویزیون ما همینه که با نظر امثال شما باید بدها همه خوب تصویر بشوند در یک فیلم تا مثلا بدآموزی نداشته باشد. بدآموزی را باید در کلیت یک اثر جستجو کرد درست مثل کلیت سفید یک دست دندان. نه اینکه میکروسکپ برداری لای دندانها دنبال کثافت بگردی تا ثابت کنی کل دندانها بدرد نخور هستند
  • کوروش ES ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    31 13
    من دیشب این سریالو با اصرار خانواده نگاه کردم جدا ازینکه اون خانمه خانم بزرگ رفته سر دختر مریضش هوو اورده خیلی مزخرف بود که ارزش زن انقد پایین بیارن تو بقیه سکانسا فقط این جمله بود دوشنبه ساعت دو محضر!!!!!طرف رفته کما درومده انگار نه انگار بابا جمع کنین واقعا اگه نمیساختن فک نکنم مردم گله ای میکردن برین دوتا فیلم زبان اصلی بلاد کفر نگاه کنین ببینین چقد کاراکتر فضا بازیگر دیالوگ اصلا همه چیش متفاوته اره فیلم خوبم تو همین ایران داریم ولی این سریالا دیگه توهین به شعور مخاطبه یه چیزی سرهم کردن دیگه نگاه نکنین به جاش شبکه مستند ببینین بهتره
    • هشمت IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      1 3
      هر کس ی سلیقه ایی داره مث بعضی ا مزخرف
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      1 0
      جالبیش اینه بدون آزمایش خون میرن محضر
  • بانو IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    6 8
    بنظر منم تمام این سریال پراز عقده وتوهین وتحقیر وبدآموزی وکلاهبرداریه ...یعنی قشنگ راهوچاه همه کار بد روبه کسی که آمادگی روحیشو داشته باشه نشون میده ...همش تبلیغ خودخواهی وخودمختاری وعوضی بازی وقتلو دارن نشون مردم میدن ..واقعا جای تاسف داره بازیگر بزرگ واستادی مثل استاد ارجمند درین فیلم آبکی بازی میکنه ..کاش کارگردانها ونویسندگان ازینکه ایرانو یک کشور پراز بی دینی وشرارت نشون بدن دست بردارن
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    27 3
    داریوش ارجمند همه رو سر کار گذاشته.با تکه کلامها و کج و‌کوله کردن دهن و حرکت دستاش.کلا وجود نداره جننین آدمی در واقعیت که لات باشه فمینیسم هم به گوشش خورده باشه ادای خواننده های رپ هم دربیاره.لات جدیده
  • حجت صالحی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    7 14
    با سلام اتفاقا نقش فردوس در زمان و شخصیت خود بسیار دقیق و درست تعریف شده واینکه برخی افراد در عالم واقع اینطور هستند تقصیر ایشان نیست مثل نقشهای منفی تو همه فیلمها
  • کیارش IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    19 4
    تلویزیون کلاً نگاه نکنید چه داخلی چه خارجی
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    5 13
    من که تلوزیون ایران را نگاه نمیکنم به خاطر چرندیاتی که نشون میدن ولی ازنقطه نظرات هم وطنانم متوجه شده این سریال خیلی بهتر کشت وکشتار وجنایاتی جنگی ولوازم ومواد افیونی ویا دروغ و حواشی هست که صدا وسیما نشون میده حداقل بچههای وطنم مطالب خوبی که ازصدا وسیما یاد نمیگیرن از نظر روانی هم روحشون مخدوش نشه
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    36 10
    در این سریال برای ازدواج مجدد خانوم ها از واژه هایی مثل کثیف، قبیح، هوس چل چلی و ... استفاده شد که من اصلا دوس نداشتم.
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    5 3
    نشد ما یه سریال نگاه کنیم توش قتل نباشه. تو این سریال به راحتی آدم میکشن.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    18 2
    تقریبا نزدیک ۱۰قسمت از سریال تماما در مورد ازدواج این پسره با ستایش است واقعا که همه رو سرکار گذاشتند سریال فقط چند قسمت ابتدایی کمی قابل دیدن بود
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    14 3
    جدای از فیلمنامه،بازی داریوش ارجمند یک بازی « کنترل نشده» و «overactive» هست که در تلفیق با گریم نه چندان مناسب خیلی توی ذوق میزند!
  • محمد DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    2 28
    بهترین فیلمه
  • آبی CA ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    32 13
    حاضرم جونگ رو برای چندین بار ببینم ولی این سریال پراز بی ادبی و بی احترامی ب بزرگترها رو نبینم
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    7 22
    سریال خوبی هست. دور هم میشینم نگاه میکنیم. قرار نیست که با یک فیلم تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل بشه. مهم اینه که سرگرم کننده باشه و کمی آموزنده.
  • پیام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    10 1
    کانال چند نشون می ده
  • محمدرضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    29 14
    ستایش خانم! فکر نمیکنین جواب بله دادنتان به مهدی مظفری خیلی سریع و دور از اون شخصیت متین نقش شما بود؟؟؟ فکر نمیکنین خیلی بی حجب خبر خواستگاری و بله دادن بدون اطلاع و مشورت بزرگ خانواده و بچه هایتان دور از شان یک بانوی با عفاف و متشخص ایرانی است؟؟؟ آهان راست میگین فیلمه ......!!! چنین فیلم هایی هرگز عفت و حیا را از بانوان و دختران ایران زمین نخواهد گرفت. سرزمین من سرزمین حجب و حیا و رسم و رسومات ارزشمند است. کارگردان فیلم دقیقا کجایی؟؟؟؟!!!!
  • مریم IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    12 7
    بسیاربدآموزی داره بخصوص ازدواج بدون رضایت خانواده‌ها وانقدرتصمیم های آنی...... ستایش اصلاروحیات نرمال نداره وچون سختی کشیده نبایدایقدخودخواهانه تصمیم بگیره اول روحیات بچهاروآماده میکرد.. من اصلاقبولش ندارم...... درضمن کاره مهدی مظفری کاملااشتباه ه..... مادرش بزرگش کرده زحمتشوکشیده الان اصلااهمیت بنظرش نمیده... متأسفم براتولیدهمچین سریالهایی....
  • مجید IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    9 8
    دقیقا اینها چیزهایی است که در زندگی روزمره باهاش برخورد داریم خیلی از مردم ما همین رفتارها را دارند ...همیشه شاهد بودیم نسلهای مختلف خود را برتر از نسل قبل یا بعد خود میدانند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    18 0
    خوب مارو تو این وضع بد اقتصادی پای فیلم ستایش نشوندن و همه رو باهم در گیر کردن آقایون و خانوما برید بازار ببینید چه خبره
  • امین US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    6 10
    من واقعا از خبرآنلاین و همه عزیزانی که ناراحت شدن عذر میخوام که سریال تلاش می کنه یه آدم واقعی رو واقعی به تصویر بکشه. همه به بزرگی خودتون ببخشید!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    16 1
    در بعضی از نظرات آمده که این فیلم می خوادالقا کنه ازدواج دوم زن کثیفه! اتفاقا این فیلم داره با این تفکر که درعرف ازدواج دوم زنی رو که بچه هاش بزرگ شده وهمچنین داماد وعروس داره رو قبیح میدونن مبارزه کنه اگه دقت کنید دوروبرمون پر است از حشمت های فردوس خود ما مطمئنم خیلی هامون زمانی که مظفری از ستایش خواستگاری کرد چندان خوشمون نیومد چرا که این طرز فکر ما ریشه در فرهنگ ما داره که این گروه از ازدواج هارو قبیح می دونیم ولی باید قبول کنیم که کاملا مااشتباه فکر می کنیم هر چند قبول کردنش برامون خیلی سخته
  • فریبا منتظری RO ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    15 4
    با سلام . کاراکتر حشمت فردوس با تکیه کلام بی معنی و تحقیر کننده ، به نظر مشمئز کننده می رسد تا آنجا که اگر دیالوگ تفکر برانگیزی هم از او شنیده شود که نشانه تجربه و در خشت خام دیدن اوست و ارزشمند نیز است ولی به دلیل رفتار و سکنات و ادبیات لمپنی و داش مشدی و جاهلانه این کاراکتر تاثیر خود را از دست می دهد . نقش دکتر عزیزی را مقایسه کنید با حشمت فردوس . ادبیات ایشان و بیان و سکناتش همه چون الگویی برای نسل فعلی بود ولی متاسفانه رفتارهای دور از نزاکت ، تحقیر نمودن افراد و لجبازی ها و قدرت نمایی ها و ادعاهای کاراکتر حشمت فردوس در کل جایی برای درس گرفتن و اندیشیدن نمی گذارد . با تشکر
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    12 30
    بهترین شخصیت حشمت فردوس . ای کاش مردان کمی از او یاد می گرفتند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 1
    هرکسی یه شخصیتی داره ما مثل حشمت فردوس کم نداریم.بعد ستایش هم میخواد ازدواج کنه بذار بکنه اون هم دل داره فرزند که جایی شوهر رو نمیگیره.
  • الی GB ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 1
    مگه ما تو اجتماعمون آدمایی با اخلاقیات و روحیات مختلف نداریم؟ همه دارای اخلاق حسنه هستن؟ این فیلمم یه گوشه از آدمای دور و بر خودمونه. باید دید پایانش چطوره . اینقد انتقاد از الان زوده
  • محسن AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 0
    شماهم حالا دییگه هر کاری که صدا وسیما انجام داد یه ایرادی بگیرین،این همون کینه شتری هست که شما و صدا و سیما نسبت به هم دارین؛نقد جایی خوب و کارآمد است که از روی دشمنی نباشد؛
  • پیام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    واقعا هیچ وقت خودمو نمی بخشم که چرا این سریال رو نگاه کردم واقعا خیلی سریال ضعیفی بود ستایش رو با اون عظمتش کلا سقوط آزاد کرد بدون اجازه خانواده ... حتی تشک داماد و پهن کرد حشمت هم با اون بی ادبی هاش و آداب معاشرتهاش
  • مهران IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    حالا شما ناراحت نشین به بزرگی خودتون ببخشید آق فردوس رو. افتاددد
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 1
    سلام واقعا خیلی سریال جذاب عالی خیلی ممنون بابت پخش این سریال آقای ارجمند واقعا حرف نداره
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    هر قیمتی که نشون میده شماها یه ایرادی بگیرید من خودم دقیقا زندگیم مثل ستایشه جوونم دو تا بچه دارم پسرم قد و هیکل پسر ستایش را داره و دخترم دقیقا همون جوره کاش یکی مثل مظفری هم برای من پیدا میشد
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 2
    همه چی رو درست کردین مونده بود حشمت فردوس جمع کنین بابا.خبلیم خوبه کور شود هر کس نتواند دید
  • DE ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    سریال های سیمای جمهوری اسلامی اخیرا در کمترین کیفی هنری، ادبی، اخلاقی، اجتماعی... به سر می برند هنر مندان داستان با حس ملیت مبارزه می‌کنند و به نحو کودکانه ای مسائل عرفی با مناسبات مذهبی مانند زمان های قاجار حل می‌گردد و روحانیت در مسائل حتی غیر مربوط به آنها دخالت داده می‌شوند که بسیار هم ناشیانه عمل می‌شود که باعث فاصله بیشتر مر دم از روحانیون میگردد. امید وارم مجددا این اظهار نظر که با نیت پاک بیان گردید مجددا بوسیله کسانی حمل بر عذاوت و غرض ورزی نشود
  • AE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    2 0
    اصلا خوب بازی نکرده خیلی ابتدایی و کودکانه و گاهی وقتا هم رو اعصاب آدمه با اون تکیه کلامه بی نمکی که میگه افتاد
  • الهام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 2
    سریال هیچ مشکلی نداره خیلی هم عالی وجذاب هستش بیخودی نقد نکنید، مشکل از ی سری از خود بیننده هاس ک جنبه ندارن وفکر میکنن باید از هرسریال ی چیزی تقلید کنن
  • jamal IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 1
    سلام به نظرم مقایسه سبک زندگی قدیم با جدید در این سریال به چشم میخورد ربطی به شخصیتها ندارد در سطح روستا و حاشیه کشور عزیزمان بازم از این سبک هست و مرد سالاری و دیکتاتوری کاذب خیلی به چشم میخورد. شیرینی این سریال هم به مخالفتهایی هست که بعد از آن موافقت صورت میگیرد.
  • زهرا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    خیلی موافقم حتی ضد زن صحبت علنی میکند که این درواقع برمیگرده به فرهنگ عقب مانده ی مردسالاری کشور ما
  • مبینا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 1
    قرار نیست هرکی از هرچی خوشش بیاد همان طور که شما از حشمت بدتون میاد به همون اندازه حتی دوبرابر شما بقیه از حشمت خوششون میاد. خوشتون اومد نگاه کنید خوشتون نیومد یه تسبیح بگیرید دستتون ذکر استغفرالله بگید افتاااااد ؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    من که اصلاً فصل سوم ستایش رو دوست ندارم خیلی چرته
  • ناشناس DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    نکته بدی که داره ازفصل اول تاالان تمامی ازدواج ها بامخالفت خانواده هاست که بعدخانواده ها راضی میشن .حتی ازدواج درسن بالا وبالغ بودن فک نمیکنم پایه گذار اموزه خوبی باشه
  • Hdis IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    3 0
    شاید فردوس رفتارای زننده ای داشته باشه ولی شخصیت عاقل و بافهمی داره ک این عیبو میپوشونه و خیلی ها میتونن عیبشو نبینن وازاون الگو نگیرن چرا ازرفتارایی ک خیلی عاقلانه ست الگو نمیگیرند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    اولا قرار نیست که هر کس نقش اول یک سریال را بازی کرد ما از او الگو پذیری کنیم بلکه حشمت فردوس شخصیتی است که در جامعه وجود دارد . ثانیا او تجارب خودش را عنوان می کنی که اتفاقا بسیاریش با واقعیت مطابقت پیدا میکنه .
  • شاپرک تنھا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    2 0
    والا حضور بازیگران قدیمی چون شھرام پوراسد ۔۔فرھاد جم۔۔کیھان ملکی۔۔کمند امیرسلیمانی ۔۔اکرم محمدی و۔۔۔ منو برد بہ روزای کودکی و سریالھایی کہ این عزیزان بازی کردہ بودند مث خانہ سبز۔۔ھمسران ۔۔پدرسالار و۔۔۔ یادش بخیر
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب استاد ارجمند یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است.نقش های بی بدیلی در سریال های تاریخی از جمله مالک اشتر در امام علی و... بازی نموده است. بازی ایشان مشکلی ندارد در مجموع سریال تهوع اور است.
  • احمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    نمونه شخصیت حشمت فردوس تو جامعه هست ، شاید شما ندیدی
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    2 1
    این سریال زیاد جالب نیست از اولش معلوم بود که چه اتفاقهای می افته سریال باید بیننده هر لحظه منتظر یه اتفاق جدیدی باشه .ستایش هم نقش حنا دختری در مزرعه را دارد
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 3
    چرا تا سریالی مردم پسنده جبهه میگیرید علیه اون ..چقدر انتقادتون بیخود ومزحک بود .خجالت بکشید بابا ...مردم رو چی فرض کردین .فقط خودتون همه چی دون هستید .یه مشت ادم عقده ای وبیسواد که خودتونو تافته جدا بافته میدونید .واقعیت زندگی مردم خیلی بدتر از رفتار ونحوه کلام حشمت فردوسه اینو دریابید
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 1
    حشمت فردوس در این نقش نمونه ای از مردان قدیم است انسان قانونمند وبامسئولیت و به همان اندازه سختگیر تر است هیچ انتظاری نمی رود جدیدها نتوانند درکش کنندواز وی انتقاد میکنند اقتدار قدیمیها دراین بود درتربیت کوچکترانشان رو نشون ندن تا حرمتی باشد وحرف گوش کردنی .که لازمه یک تربیت درست بود در ضمن او پیامبر نیست که بی اشتباه باشد
  • محمد GB ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    از قدیم گفتن شاهنامه آخرش خوشه یا جوجه رو آخر پاییز میشمارن لطفا حوصله کنید خواهید دید که حشمت فردوس خودش از رفتار خودش چگونه درس عبرت میگیره
  • محمود GB ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    سریالی است که واقعیتهای جامعه را انعکاس میدهد دراین درام همراه با لحظات تلخ وشیرین وکمی طنز که بزرگترین آموزه آن صبر گذشت وایثار برای خانواده واحترام به بزرگترها ومبارزه با نا امیدی وشروع دوباره و ازمشکلات و مصائب خسته نشدن و به موفقیت رسیدن است
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    واقعا از ضعف های بسیار این سریال.گفتمان حشمت فردوس با نوه اش است!که در جامعه امروزی و در برخورد جوانان با بزرگ ترها؛کاملا عکس ارتباط بین این دو نفر رو اتفاق میفتد! سکوت نوه ای که خاطرات خوبی از دوران کودکی با پدر بزرگ ندارد.با واقعیت دور است..و همچنین پدر بزرگی که نوه پسر رو دوست داشته!حالا به این راحتی یک جوان رو به راحتی تحقیر میکند!و حتی یک بار هم اسمش رو بر زبان نمی آورد!!کاملا از واقعیت دور است!!
  • م. منصوری IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    به نظر من کاملا اشتباهه حرفتون چون یه جاهایی اگر دقت کنید علت و دلیل برخورد بدش رو نشون میده و یه کاری میکنه که عقل ایجاب میکنه. من قبول دارم شخصیتش رو توی این نقش. و واقعا نشون میده طرز تفکرسنتی رو. قرار نیست اون خوب نشون بده خودش رو قرازا اون نقش رو خوب بازی کنه
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    ستایش از اول محتوایی نداشت فقط کشش میوردن ملت سرگرم باشن متاسفانه ۲و۳و۴هم مثه اخراجی ها و زیر تیغ ساختن اصلا کی دیگه نگاه تلوزیون میکنه مردم انقد گرفتارشدن قافیه که تنگ اید شاعر به جفنگ اید بودجه ووقت وانرژی هدر صرف میکنن اگه چهار تا کارشناس اقتصاد دعوت کنن نفری ۱دقیقه مهلت ندارن حرف بزنن ولی برا چرندیات ۱۰۰قسمت وترویج ولنگاری و حرف مفت فرصت زیاده