افتتاح پروژه بین‌المللی بازآفرینی شهری «اربینت» در خرم آباد

مراسم آغاز به کار پروژه بین‌المللی بازآفرینی شهری «اربینت» در خرم‌آباد اربینت با حضور اساتید خارجی و نمایندگان اتحادیه اروپا، معاون امور اقتصادی استاندار ،مسئولین استانی ، فرماندار خرم آباد ، رییس شورای شهر و شهردار خرم آبادو همچنین مدرسان و مربیان ایرانی و علاقمندان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ؛ آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی پروژه بین المللی پروژه اربینت از طریق ایجاد کریدورهای سلامت با هم‌آفرینی راه‌حل‌های طبیعت‌بنیانِ مشترک اجتماعی، زیست‌محیطی و قابل عرضه در بازار به عنوان محرک های بازآفرینی سکونتگاه های اجتماعی عمل می کند.

 ادغام محله‌های محروم مسکونی با استفاده از راه‌حل‌های طبیعت‌بنیان نوآورانه

اربینت (URBiNAT) بر بازآفرینی و ادغام محله‌های محروم مسکونی با استفاده از راه‌حل‌های طبیعت‌بنیان نوآورانه و جامعی متمرکز است که متضمن پایداری و تجهیز نیروهای محرک برای همبستگی اجتماعی است. اقدامات بر روی فضای عمومی برای ایجاد روابط مشترک جدید شهری، اجتماعی و طبیعت‌بنیان به کمک شهروندان در داخل و بین محله‌های مختلف متمرکز خواهند شد.

این کارگاه ۲۹ مهر ماه به مدت ۴ روز در خرم‌آباد برگزار می‌شود. قرار است این پروژه بازآفرینی شهری اربینت به مدت ۵ سال در خرم‌آباد انجام شود.

محسن عامری مدیر سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در مراسم افتتاحیه پروژه بین‌المللی بازآفرینی شهری «اربینت» که در اتاق لرستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری اربینت اتحادیه اروپا در ۱۱ کشور به صورت غیر مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در ۵ کشور غیر اروپایی اجرا می‌شود که خرم‌آباد و یکی از شهرهای کشور چین یکی از آنها هستند.

کل پروژه اربینت ۵ سال طول می‌کشد

مدیر سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران برقراری ارتباط با اتحادیه اروپا در شرایط تحریم را اقدامی موفق ارزیابی کرد و گفت: کل پروژه اربینت ۵ سال طول می‌کشد که ۲ سال آن مربوط به مطالعه و شناخت از محیط است تا راهکارهایی که ارائه می‌شود برای محیط و منطقه مفید باشد.

عامری در پایان تاکید کرد: امیدواریم از این فرصت برای کشورمان و برای شهر خرم‌آباد استفاده کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =