لای‌روبی ۸۰ درصد کانال‌های سطح شهر ارومیه

همزمان با فرارسیدن فصل بارندگی و به منظور جلوگیری از بروز سیلاب و آب‌گرفتگی معابر، ۸۰ درصد کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه لای‌روبی و پاکسازی شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، هادی بصاری با اشاره به اینکه عملیات لای‌روبی رودخانه شهرچای ارومیه به مساحت ۷ کیلومتر مربع در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات لای‌روبی رودخانه شهرچای ارومیه از اواخر بهار سال جاری آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد و تاکنون ۷۰ درصد از رودخانه به صورت کامل لای‌روبی شده است.
وی تاکید کرد: لای‌روبی رودخانه شهرچای و دیگر کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر ارومیه توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و اداره ماشین آلات این سازمان با جدیت در حال انجام است.

لای‌روبی

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از کانال‌های سطح شهر ارومیه لای‌روبی شده است، تصریح کرد: در سطح شهر ارومیه ۴۵ کانال اصلی موجود است که علاوه بر عملیات لای‌روبی بر روی این کانال‌ها پنج کانال اصلی در ورودی‌های شهر نیز در حال لایروبی است.
بصاری گفت: متاسفانه در اکثر لایروبی‌های انجام گرفته شاهد خروج زباله‌های شهری و ظروف یکبار مصرف از کانال‌ها هستیم که این امر نیازمند مشارکت بیش از پیش شهروندان است تا با اجتناب از ریختن زباله در کانال‌ها از وقوع آبگرفتگی به هنگام بارش‌ها جلوگیری شود.
وی درخصوص اقدامات انجام گرفته جهت آمادگی بیش از پیش به هنگام بارش‌ها بیان کرد: علاوه بر لای‌روبی کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر و خارج از شهر تمهیدات دیگری همچون افزودن ۵ عدد بیل مکانیکی به ناوگان حمل و نقل شهری، تهیه بشکه‌نمک و آماده کردن کیسه‌های نمک و استقرار در مسیر زیرگذر، روگذر و معابر شیب‌دار سطح شهر از جمله اقداماتی است که انجام گرفته است‌.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =