اطلس باستان شناسی هورامان رونمایی می شود

رئیس پژوهشکده باستان شناسی ایران طی بازدید از دفتر پایگاه منظر فرهنگی هورامان با اشاره به فعالیت های مثبت این پایگاه از رونمایی اطلس باستان شناسی هورامان با هماهنگی دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، روح‌الله شیرازی با تقدیر از فعالیت های به عمل آمده و تایید اجرای آن ها، بر حمایت های پژوهشکده از طرح های مطالعاتی پایگاه هورامان تاکید کرد.

رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور گفت: کار ارزشمندی در راستای تهیه اطلس باستان شناسی هورامان انجام شده و تلاش می کنیم پس از تایید نهایی کارشناسان پژوهشکده میراث با هماهنگی دفتر امور پایگاه ها رونمایی ویژه ای از آن انجام شود.

مدیر پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به روند صحیح مطالعات صورت گرفته در پایگاه بیان کرد: علاوه بر مطالعات ارزشمند باستان شناسی هورامان که توسط پایگاه هورامان به انجام رسیده در زمینه هایی غیر از باستان شناسی از جمله تهیه اطلس ابنیه و بافت و اطلس مردم شناسی هورامان، پژوهشگاه میراث، از پایگاه و فعالیت های آن حمایت میکند

جلسه ارائه فعالیت های باستان شناسی پایگاه منظر فرهنگی هورامان با حضور شیرازی رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور، ملک زاده مدیر پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، شاد مهر معاون اسبق پژوهشگاه میراث فرهنگی، علوی مدیر کل میراث فرهنگی کردستان، رشیدی معاون میراث کردستان، طالب نیا مدیر پایگاه هورامان و کارشناسان پایگاه هورامان در دفتر این پایگاه برگزار شد.

در پایان گزارش های باستان شناسی پایگاه هورامان طی سه سال گذشته که به سرپرستی مسعود صادقی راد به انجام رسیده توسط پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان در این جلسه ارائه و بر اهمیت داده های این مطالعات در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی هورامان اشاره نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =