برگزاری مانور پدافند غیرعامل در شرکت برق لرستان

مانور مذکور با حضور مهندس اسفندیار دهقان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ بعنوان جانشین مهندس فریدون خودنیا مدیر عامل برق لرستان، و مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان و دیگر واحد های مرتبط برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،  مهندس دهقان جانشین مدیر عامل برق استان گفت: به منظور مدیریت تأمین پایدار و امنیت انرژی و با رویکرد آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل، اقدامات مهمی طی سال های اخیر صورت گرفته و خوشبختانه در زمینه انرژی بومی سازی گردیده و تغییرات محسوسی ایجاد شده است.

مهندس دهقان ابراز داشت: با توجه به اهمیت برق و تأسیسات آن که حساس ترین زیر ساخت کشور می باشد می طلبد که همواره آمادگی لازم را جهت مقابله با شرایط پدافندی  داشته باشیم چون اختلال در انرژی برق باعث ایجاد مشکلات سخت و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

برگزاری مانور در نقاط حساس

وی گفت: شرکت توزیع برق لرستان به منظور آمادگی کامل، نقاط حساس جهت مقابله با شرایط پدافندی احتمالی و کاهش آسیب پذیری این نقاط از جمله دستگاهها و ادارات مهم و حیاتی هر ساله مانور مذکور را برگزار می کند و تا کنون پیشرفت های خوبی حاصل گردیده است.

مهندس دهقان افزود: چنانچه انرژی برق از نظر زیر ساخت پایدار تقویت گردد در مواقع پدافندی باعث افزایش بازدارندگی و جلوگیری از آسیب پذیری های احتمالی و همچنین تداوم فعالیت ها و اقدامات ضروری در نواحی که دارای شرایط خاص  می گردد.

جانشین مدیر عامل برق لرستان ضمن اشاره به نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در تسهیل شرایط پدافندی  ابراز داشت: دستیابی به اهداف و تسهیل در خدمات دهی از جمله مصادیق عملکردی پدافند غیرعامل می باشدکه تداوم آن اجتناب ناپذیر است.

در ادامه مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری شرکت در خصوص اجرای رزمایش پدافند غیرعامل اظهار داشت: اهمیت و جایگاه صنعت برق در میان زیر ساخت ها ی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست تا جائیکه عدم دسترسی به برق خصوصأ در مواقع بدافندی در عالم واقعیت زندگی را بطور کامل مختل نموده، بویژه نیروگاههای تولید برق که قلب تپنده صنعت برق کشور و حیاتی ترین عامل در زمان های خاص و شرایط سخت و معمولی می باشند و دشمن در شرایط بحران با تخریب نیروگاهها سعی در ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم را دارد که بایستی به این صنعت حساس اهمیت بیشتری بدهیم.

55  مرکز منتخب مورد نظر شرکت توزیع برق لرستان ارزیابی شد

مهندس دهقان گفت: در این مانور 6 مرکز حساس منتخب توانیر و 55 مرکز منتخب مورد نظر شرکت توزیع برق لرستان با زمانبندی خاص برق مناطق مذکور قطع و دیزل ژنراتورهای آنها ارزیابی گردید.

مهندس دهقان همچنین گفت: ما برای مانورهای فوق سناریوهای متفاوتی ترسیم نموده و وضعیت آمادگی سازمان ها و دستگاههای فوق را اطلاع رسانی می نماییم

وی ابراز داشت: سازمان ها و داستگاههای خدمات رسان در هنگام شرایط پدافندی بایستی الزامأ شاخص محور بوده و هر محور شاخص های مربوط به خود را داشته باشد تا بتوان بر اساس آن شاخص ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در شرایط سخت خدمات دهی به نحو مطلوب انجام شود.

مهندس دهقان در پایان گفت:رزمایش سراسری قطع برق مراکز مهم و ضروری همزمان با سراسر کشور در محا ساخنمان دیسپاچینگ برق لرستان با رمز یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه و الشریف با موفقیت برگزار گردید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =