ماهانه 3 میلیون نفر از این ابزار تعیین قیمت خودرو استفاده می‌کنند

تبدیل خودرو از یک محصول مصرفی به یک محصول کاملا سرمایه‌ای، حاکی از افزایش قیمت و تغییر قیمت آن بوده‌است. سرمایه‌ای که ارزش آن پس از حدودا یک سال دوران ثبات، دوباره در نوسان بوده و با تغییر در هریک از عوامل اقتصادی همچون نرخ ارز، قیمت طلا و انواع تحریم‌ها، قیمت خودرو نیز تغییر می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، قیمت خودرو با توجه به عواملی مشخص مانند قیمت طلا و ... افزایش داشته‌است. اما مسئله حائز اهمیت سواستفاده کلاه‌بردارانی بود که هرقیمتی می‌خواستند به هرخودرویی می‌دادند و یک شبه قیمت خودروها را جابه‌جا می‌کردند. تنها راهکار مقطعی مراجع مربوطه هم حذف قیمت از سایت‌های آگهی‌دهنده خودرو بود که مثل مسکن عمل کرد، ولی اثر بلندمدتی نداشت و دوباره درحال روبه‌رویی با افزایش قیمت هستیم. همه این مسائل باعث شد تا تعیین دقیق قیمت خودرو به یک چالش مهم و جدی برای فعالان حوزه خودرو اعم از خریدار و فروشنده تبدیل شود.

اما چه راه‌هایی برای تعیین قیمت خودرو پیش روی شما است؟ بهترین روش برای تعیین قیمت دقیق خودروی دست دوم کدام است؟

1. مراجعه به نمایشگاه خودرو

قدیمی‌ترین راه برای مطلع شدن از آخرین قیمت خودرو، مراجعه به نمایشگاه خودرو است. اما مراجعه به نمایشگاه خودرو، خود دلیلی برای این است که هر روش قدیمی‌ای، اصولا گزینه مناسبی نیست. زیرا نمایشگاه به سود خود نگاه می‌کند و در اغلب موارد قیمت غیرواقعی برای خودروها اعلام می‌کند. ضمن اینکه به دلیل محدود بودن خودروهایی که هر نمایشگاه کار می‌کند، عملا امکان ارائه قیمت صحیح برای همه خودروها وجود ندارد.

2. بازار خرید و فروش خودرو

راه دیگر برای تعیین قیمت خودرو دست دوم، بازار خرید و فروش مانند بازار چیتگر است. اما با توجه به اینکه اغلب فعالان این بازارها را دلالان تشکیل می‌دهند پس همواره به سود خود فکر می‌کنند؛ اگر خریدار باشید، بالاترین قیمت را به شما اعلام می‌کنند و اگر فروشنده باشید تا حد امکان قیمت خودروی شما را کاهش می‌دهند.

3. تعیین قیمت خودرو با استفاده از سایت‌های آگهی

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های جدیدتری برای خرید و فروش خودرو به وجود آمد و آگهی‌های خودرو از روزنامه‌های کثیرالانتشار به سایت‌های آگهی دهنده منتقل شد. سایت‌های آگهی خودرو این فرصت را در اختیار کاربران قرار دادند تا خودرو خود را به هر قیمتی که دوست‌دارند، آگهی کنند و همین مسئله بر نوسانات بازار خودرو دامن زد.

اگرچه نظارت نسبی بر روی این سایت‌ها پس از التهابات بازار باعث شد تا کاربران طی مدتی قادر نباشند هر قیمتی را وارد کنند، اما این محدودیت هم مانعی برای آگهی نکردن خودرو نیست و تنها باعث شده که کاربران برای دسترسی به قیمت خودرو مجبور باشند با آگهی‌دهنده تماس بگیرند. این تعدد تماس‌ها برای رسیدن به قیمت دقیق یک مسئله بسیار زمانبر است و از حوصله بسیاری از افراد خارج است.

به عنوان مثال فکر کنید سایت دیوار را باز می‌کنید و یک مدل خودروی خاص را انتخاب می‌کنید، اکنون تعداد زیادی آگهی روبروی شماست که هرکدام مربوط به سال یا تیپ متفاوت از خودروی مدنظر است و پیدا کردن قیمت واقعی از بین اینهمه آگهی کار ساده‌ای نیست.

این مسئله به ویژه در خودروهای لوکس به امری ناممکن تبدیل می‌شود، برای مثال، لکسوس NX 300 دارای 4 تیپ متفاوت است که تفاوت قیمت این تیپ‌ها به بیش از 200 میلیون تومان هم می‌رسد. از طرفی تشخیص تیپ خودرو به واسطه اطلاعات مالک هم همواره با خطا روبروست؛ زیرا بسیاری از مالکان از آپشن‌های دقیق خودروی خود اطلاعی ندارند و اغلب معتقد هستند فول‌ترین خودرو را دارند!

4. استفاده از ابزار محاسبه قیمت همراه مکانیک، ابزاری که ماهانه 3 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند

همه مواردی که گفته شد باعث شد تا فقدان یک مرجع تعیین قیمت خودرو دست دوم احساس شود. چند سالی است که شرکت همراه مکانیک با هدف پوشش دادن این کمبود ابزار محاسبه قیمت خودرو را راه‌اندازی کرده است که با استقبال بالای مردم نیز روبه‌رو شده‌است.

مزایای ابزار محاسبه قیمت خودرو همراه مکانیک

وجه تمایز ابزار تعیین قیمت خودروی همراه مکانیک نسبت به سایر روش‌هایی که درحال منسوخ شدن است:

· ارائه قیمت برمبنای معاملات بازار: تمایز دیگر همراه مکانیک نسبت به سایت‌های رقیب این است که اغلب سایت‌ها قیمت خودرو کارکرده را بر اساس آگهی‌ها درج شده توسط کاربران ارائه می‌کنند، اما در همراه مکانیک قیمت ارائه شده بر اساس معاملات واقعی در بازار خرید و فروش خودرو ارائه می‌شود در نتیجه بازه قیمتی ارائه شده توسط همراه مکانیک کمترین انحراف را نسبت به بازار دارد.

· تاثیر فاکتورهای موثر در قیمت خودرو: در تعیین قیمت خودرو، همواره فاکتورهایی وجود دارند که بیشترین تاثیر را در افت قیمت خودرو دارند. در ابزار محاسبه قیمت همراه مکانیک تمام این فاکتورها لحاظ شده‌اند و کاربران قادر هستند میزان تاثیر تیپ، کارکرد، رنگ خودرو، بیمه، میزان رنگ‌شدگی یا تعویض قطعات را مشاهده کنند.

· ارائه قیمت خودرو به تفکیک تمام تیپ‌ها: یکی از نقاط تمایز همراه مکانیک نسبت به سایر سایت‌ها، ارائه قیمت خودرو به تفکیک تیپ‌ها و مدل‌های مختلف است. در سایت همراه مکانیک قیمت خودرو برای بیش از سه هزار مدل خودرو ارائه شده است.

برای استفاده از این ابزار کاربردی کافیست به آدرس hamrah-mechanic.com/carprice/ مراجعه کرده و مدل خودروی مدنظر خود را انتخاب کنید.

اپلیکیشن قیمت خودرو همراه مکانیک

شرکت همراه مکانیک نسخه اندروید اپلیکیشن قیمت را با توجه به استقبال بالای مردم، راه‌اندازی کرد. اپلیکیشن همراه مکانیک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی به قیمت خودروهای داخلی و انواع خودروهای خارجی دسترسی داشته باشید. کافی است مشخصات خودروی مدنظر را وارد نمائید تا در قسمت مدیریت خودرو از نوسانات قیمت آن خودرو در طی هفته‌های مختلف اطلاع یابید.

برای دانلود اپ همراه مکانیک و مشاهده قیمت روز انواع خودرو کلیک کنید.  

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319926