ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در گرمسار برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار گفت: ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین ۲۳ تا ۲۴ آبان ماه سال جاری در گرمسار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، مهوش کمالی در گفت و گویی افزود: این جشنواره با حضور استانهای مازندران، قم، البرز، خراسان شمالی و گلستان در محل باغ موزه علم و صنعت گرمسار برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ اصیل  ایرانی _اسلامی، نمایش لباس‌های سنتی مختلف اقوام ایرانی  به سایر کشورها، معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان گرمسار با هدف جذب گردشگر و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم،  آشنایی مردم با آداب و سنن ایرانی با توجه به تنوع قومیت منطقه و ... عنوان کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار افزود: در این جشنواره برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی سیاه چادر استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، چهار و محال بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، لرستان، خراسان شمالی، گلستان و سمنان اجرا می‌شود.

وی گفت: برپایی ایستگاه شتر سواری، موسیقی و آیین‌های سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی، محصولات عشایری و توانمندی‌های شهرستان و .... از دیگر برنامه‌های این جشنواره دو روزه است.

کمالی گفت: از امروز تعداد ۴۵ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و ۲۱ سیاه چادر در محل باغ موزه علم و صنعت برپا شده و تا بیست و چهارم آبان ماه از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۲ برپا است.

شهر گرمسار از شهرهای شهرستان گرمسار است که در فاصله ۱۱۳ کیلومتری استان تهران و ۱۰۵ کیلومتری شهر سمنان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =