انواع خدمات لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه

موهای زائد همیشه دغدغه افراد مختلف به خصوص خانم ها بوده است. از گذشته تا کنون روش های مختلفی برای رفع موهای زائد کشف شده است ولی اکثر آن ها یک روش موقت و خسته کننده است. لیزر موهای زائد توانسته است به عنوان یک روش جدید که روز به روز از تکنولوژی های جدیدتری بهره می برد، توجه عموم را به خود جلب کند.

لیزر بدن یک روش دائمی برای حذف موهای زائد است که در اکثر کلینیک های پوست و زیبایی به صورت تخصصی از این روش محبوب استفاده می شود. برای تهیه گزارش به سراغ پزشک متخصص کلینیک پوست و زیبایی بلفی رفتیم تا در خصوص لیزر موهای زائد و خواسته های این روزهای جامعه در رابطه با زیبایی صحبت کنیم.

نحوه کار دستگاه لیزر بدن

این پزشک متخصص عنوان می کند دستگاه های لیزر بدن انواع مختلفی دارند که هر کدام نحوه عمل متفاوتی دارند. این دستگاه ها به طور کلی از تشعشع لیزر یا نور به درون بافت های پوست کار خود را انجام می دهند.

هنگامی که این اشعه به درون پوست ارسال می شود توسط رنگدانه های موجود در فولیکول های مو جذب می شود و بدین صورت باعث حرارت دیدن فولیکول و در نهایت نابودی آن می گردد.

البته باید دقت داشته باشید که فولیکول هایی که در حالت فعال و رشد هستند از اشعه لیزر متأثر می شوند. فولیکول هایی که در مرحله رشد نیستند و ممکن است در ماه های بعد فعال شوند در مراحل بعدی دچار تخریب شده و می ریزند. به همین علت است که لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می گیرد تا ریزش موهای بدن کامل شود.

بسته به نوع پوست و مو در هر فرد تعداد جلسات متغیر است و معمولاً بین 4 تا 8 جلسه انجام می گیرد.

لیزر

لیزر موهای زائد برای چه نقاطی از بدن انجام می گیرد و چه فوایدی دارد؟

با توجه به اینکه سبک تغذیه ای جامعه تغییرات زیادی داشته است و مواد افزودنی و هورمون ها سبب شده اند که موهای زائد در بدن و نقاط مختلف آن افزایش یابد، نیاز به رفع موهای زائد در تمام نقاط بدن احساس می شود.

لیزر موهای زائد در کلینیک های معتبر توسط دستگاه های جدید انجام می گیرد که اشعه آن ها هیچ گونه خطری بر روی نقاط مختلف بدن بجز چشم ندارد. پزشک فعال در این بخش قسمت هایی را که برای لیزر بدن به طور معمول مورد توجه قرار می گیرد شامل موارد زیر می داند:

- دست ها و بازوها

- پاها و ران ها

- صورت و پیشانی

- لیزر موهای زیر بغل

- سینه و شکم

- سایر نقاط بدن از جمله ناحیه بیکینی (ناحیه تناسلی)

در کلینیک های زیبایی می توانید هر جایی از بدن خود را که نیاز به حذف موهای زائد دارد به کمک دستگاه های جدید و با توجه به نوع پوست خود کاملاً صاف و بدون مو کنید.

با توجه به طرفداران رو به افزایش  روش لیزر موهای زائد، پزشک متخصص پوست و مو در مورد مزایای این روش و برتری آن نسبت به اپیلاسیون می گوید:

لیزر بدن باعث می شود تا پس از اتمام جلسات، موهای زائد بدن برای مدتی بسیار طولانی و حتی دائمی از بین بروند. از این رو پوست کاملا بدون مو و صاف است. با توجه به این که موها دارای ریشه های تیره ای در زیر پوست هستند با رفع آن ها نه تنها رنگ پوست شفاف تر و روشن تر می شود بلکه مواد مغذی مورد استفاده توسط مو از این پس توسط پوست تغذیه می شود و کیفیت آن بهبود می یابد.

 اپیلاسیون در مقایسه با لیزر

اپیلاسیون نه تنها روشی دردناک و موقتی است بلکه سبب آسیب های پوستی نیز می شود. هنگامی که مو با روش اپیلاسیون کنده می شود، به علت پاره شدن مویرگ های نازک تعذیه کننده مو، خونریزی های خفیفی صورت می گیرد که به مرور سبب ایجاد لک در زیر پوست می شود و به زیبایی ظاهری پوست خدشه وارد می کند.

لیزر موهای زائد برای چه پوست هایی مناسب است؟

نظر پزشک کلینیک را در مورد بهترین کاندیدای لیزر موهای زائد بدانید:

هر روش درمانی ممکن است بر روی افراد خاصی بهتر جواب دهد. در گذشته که لیزر موهای زائد توسط دستگاه های محدود و قدیمی تری انجام می گرفت، پوست های روشن تر با موهای تیره بهترین کاندید برای این روش محسوب می شدند. هنوز هم می توان گفت این گروه تأثیر بیشتر و سریع تری از لیزر بدن دریافت می کنند.

البته امروزه دستگاه هایی جدیدی طراحی شده اند که می توان به کمک آن ها پوست های تیره و موهای روشن تر را هم تحت تاثیر اشعه لیزر و نور قرار داد و بدین صورت موهای زائد این گروه را هم از بین برد.

لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و زیبایی

هر چند لیزر موهای زائد یک روش بی خطر است اما مانند هر روش درمانی دیگری نیازمند تخصص و مهارت کافی است. کلینیک پوست و زیبایی مختلفی در تهران و شهرستان ها در زمینه روش های زیبایی پوست و مو فعالیت می کنند و انواع عمل های زیبایی را در این زمینه انجام می دهد.

بهترین کلینیک های لیزر در تهران دارای دستگاه هایی هستند که مورد تایید FDA است. در این کلینیک ها لیزر موهای زائد برای تمامی افراد که شرایط لازم را دارند در کلینیک پوست و مو انجام می گیرد. با توجه به اینکه پزشکان پوست و مو و تکنسین های ماهر بر روند کار لیزر بدن نظارت دارند، نتیجه بهتر خواهد بود.

باید دقت داشته باشید که لیزر موهای زائد توسط افرادی که تسلط کافی بر این دستگاه ها ندارند و مقدار انرژی وارد شده به هر پوست را مورد بررسی قرار نمی دهند ممکن است به آسیب های پوستی بینجامد. از این رو پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می کند برای هر عمل زیبایی و کار بر روی پوست و موی خود به خصوص لیزر موهای زائد صورت و بدن به کلینیک های معتبر و مراکز دارای مجوز که پزشک در آن ها حضور دارد و بر روند کار نظارت دارد مراجعه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320214