شما نظر دادید/ حذف زندان برای محکومان مهریه، راهی برای نجات خانواده

بواسطه‌ خبری مبنی بر حذف زندان برای محکومان مهریه کاربران خبرآنلاین نظرات متفاوتی در این خصوص ارائه کردند گروهی از آنها کاملا موافق حذف زندان هستند و گروهی دیگر مخالف، این طرح در میان کاربران گروهی هم هستند که سعی کرده اند نظر متعادلی میان هر دو گروه بدهند.

به گزارش خبرآنلاین، مجلس شورای اسلامی به دلیل افزایش میزان طلاق در جامعه و به تبع آن بالا رفتن تعداد زندانیان مرد، به خاطر ناتوانی از پرداخت مهریه طرحی را با موضوع ممنوعیت زندان برای مهریه در دست بررسی قرار داده است. در این خصوص خبرآنلاین چند روز قبل طرح حذف زندان را برای کاربران خود به پرسش گذاشت که برخی از پاسخ‌ها به شرح زیر است.

برخی از کاربران کاملا موافق حذف زندان هستند، یکی از کاربران خبرآنلاین به نام "سام" نظرخود را این چنین مطرح کرده است: «وقی طلب کار تو زندان باشه به چه دردی می خوره باید بیرون باشه کار کنه طلبش رو بده». کاربر دیگری بیان کرده است :«بله با حذف زندان برای بدهکاران مهریه موافقم ،چون به علت بالا رفتن سکه خانمها فقط مهریه اجرا می‌ذارند که باید این رویه متوقف بشه.»

کاربری دیگری نوشته است: «قطعا موافقم....به دلیل اینکه مهریه وجه واقعی خودش را از دست داده و متاسفانه به ابزار باج خواهی و امتیاز گیری زنان تبدیل شده است البته در این شکی وجود ندارد که مهریه پشتوانه‌ای است تا زن امورات ابتدایی خود را پس از جدایی بگذراند اما به چه قیمتی؟»

یک کاربر معتقد است: «موافقم به شرطی که موقع ازدواج حق طلاق، خروج از کشور و کار و تحصیل به خانم اعطا شود. در واقع حقوق خانم و آقا برابر شود.»

کاربر دیگری هم می‌گوید: «به عنوان یک آقا کاملا موافق هستم و اصولا باید مهریه و نفقه و امثالهم هم حذف شوند. تشکیل زندگی مشترک یک امر خصوصی است و کسی حق ندارد از بیرون تعیین تکلیف کند و کسی را مجبور به انجام کاری کند. باید ازدواج و طلاق ساده و بر اساس توافق طرفین برگزار شود و اگر به سرانجام نرسید به همان سادگی از سوی هر یک از طرفین به پایان برسد نه اینکه با زور و باجگیری و وکیل و ... ادامه پیدا کند تا به نفرت و دشمنی ختم شود.»

از میان پاسخ‌های داده شده گروهی سعی کرده­‌اند که به طرفین ماجرا توجه داشته باشند. کاربری نظر خود را این چنین بیان کرده است: «من شخصا با مهریه مخالفم و موقع ازدواج نیز به همسرم گفتم هیچ تعهدی را برای مهریه قبول نمیکنم. اما باید پذیرفت وقتی شخصی تعهدی را می پذیرد باید آن را ادا کند.»

مخالفان چه می‌گویند؟

همچنین کاربرانی هستند که با حذف زندان مخالف بودند. کاربری بنام "ایوب" نوشته است: «خیر به هیچ عنوان ..در حال حاضر بانوان ودخترانی هستند که با هزار آرزوی برباد رفته اسیر دادگاه‌ها هستند، تا بلکه حقوق حقه خود را بگیرند حذف زندان بزرگترین مشکل را برای خانواده‌هایی که توسط شوهر رها شدند، ایجاد می‌کند.»

کاربر دیگری که مخالف حذف زندان است،‌ نوشته است: «به عنوان یک مرد مخالفم . چون مهریه تنها وسیله تامین آرامش زن در جامعه است و به نظرم هیچ مرز و محدودیت ی هم نباید داشته باشد . حالا به علت سو استفاده عده اندکی ، نبایستی به همین راحتی قانون را تغییر داد.»

 کاربر دیگری می‌نویسد: «من با حذف مهریه شدیدا مخالفم چون باعث افزایش طلاق می‌شه و از طرفی زنان به جز مهریه پشتیبانی ندارند و وقتی طلاق داده شوند در این اوضاع بد اقتصادی سرگردان می‌شوند. پس این طرح  بسیار خطرناک است.»

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =