انتقاد صریح عضو جامعه مدرسین به کاندیداتوری زاکانی در قم/چرا در بستن لیست قم از علما و مراجع استفسار نمی‌کنند؟

عضو جامعه مدرسین گفت: یک‌نفر از آن طرف دنیا بلند می‌شود و می‌آید اینجا و می‌شود کاندیدای قم. درحالی که نماینده قم را باید قمی‌ها بشناسند  و علمای قم بر آن صحه بگذارند. سابق یکی می‌خواست نماینده قم شود دارای درجه و وجهه‌ای مانند آقای آذری قمی بود امروز هم باید به همین صورت باشد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مسعودی خمینی درباره لیست منتشر شده شورای هماهنگی اصولگرایان قم و عدم مشورت با جامعه مدرسین حوزه عملیه قم درباره این لیست گفت: از روز اولی که جامعه مدرسین تشکیل شد که حدودا به ۵۰ الی ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد، قرار بود هیچ فردی از افراد جامعه مدرسین عقاید شخصی خود را در جریان انقلاب و تصمیمات جامعه مدرسین به میان نیاورد؛ به این معنا که اگر شخصا با فردی خوب یا بد بود باید آن را کنار بگذارد و تمام جریان باید طبق روال کلی جریان جامعه مدرسین پیش برود یعنی اگر جامعه مدرسین رای داد که فلان فرد کاندیدا شود اگر من سخت هم با این گزینه مخالف بودم باید موافق باشم.

>>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

عضو جامعه مدرسین: یک نفر را از آن طرف دنیا آورده‌اند در قم کاندیدا کنند

عضو جامعه مدرسین گفت: این اولین دستور در جامعه مدرسین بود و تا زمانی که آقایان، علما و بزرگان در جامعه مدرسین آمد و رفت می‌کردند وضعیت به همین منوال بود اما متاسفانه از روزی که جامعه مدرسین دو طبقه شدند و شکافی میان آنها ایجاد شد و آیات آذری قمی، مهدی روحانی، امینی، میانکی و جوادی آملی از جامعه مدرسین خارج شدند، جامعه مدرسین دیگر نتوانست آن جامعیت خود را حفظ کند لذا در آراء نگاه های مختلفی شکل گرفت. در این میان برخی آرای شخصی خود را هم دخالت دادند. لذا من می‌خواهم بگویم اگر جامعه مدرسین می‌خواهد برقرار و تاثیرگذار باشد باید سعی کند آن کسی که از هر جهت به درد جامعه می خورد آن فرد را تعیین و معرفی کند.

چرا در بستن لیست قم از بزرگان و علما استفسار نمی‌کنند؟

وی درباره کاندیداهای شهر قم نیز گفت: مجلس ما مجلس اسلامی است. من نظرم این است که افرادی که می‌خواهند به مجلس بروند باید حداقل از نظر علمی سطح بالایی داشته باشد یک نفری که کتاب های اولیه لازم را نخوانده است و می‌خواهد سمتی در مجلس بگیرد معلوم است که نتیجه‌اش چه می‌شود؛ باید فردی باشد که از نظر علمی عده‌ای او را قبول داشته باشند می‌خواهد. من به جامعه مدرسین گفته‌ام وکلایی که می‌خواهد از قم به مجلس بروند لااقل باید مجتهد متجزی باشند چرا از بزرگان و علما در تعیین کاندیدا استفسار نمی‌کنند؟!

یک نفر از آن طرق دنیا می‌آید و می‌شود کاندیدای قم

آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: یک‌نفر از آن طرف دنیا بلند می‌شود و می‌آید اینجا و می‌شود کاندیدای قم. درحالی که نماینده قم را باید قمی‌ها بشناسند  و علمای قم بر آن صحه بگذارند. سابق یکی می‌خواست نماینده قم شود دارای درجه و وجهه‌ای مانند آقای آذری قمی بود امروز هم باید به همین صورت باشد. لذا این شکافی که به وجود امده باید رفع شود و از سوی دیگر سلیقه‌های فردی کنار گذاشته شود تا این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: فردی که می‌خواهد به مجلس برود باید سرآمد یک عده‌ای باشد؛ هرکسی را که نمی‌شود به مجلس فرستاد و لذا باید جامعه مدرسین به درستی روی گزینه‌ها بیندیشد و افرادی که به درد اسلام و انقلاب می‌خورد را به مجلس بفرستد.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =