۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
یک کتابفروشی عجیب در جورجیای آمریکا

ایبنا نوشت: ویلیامز می‌گوید شاید این نوع کتابفروشی کمی عجیب باشد ولی ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ وقت پایانی ندارد چون در این مدت کاملاً از این روش فروش کتاب لذت بردیم و احتمالاً تا سال‌های آینده نیز آن را ادامه خواهیم داد.

کریس ویلیامز یکی از چهار مالک این کتابفروشی عجیب در شماره ۸۶۰ خیابان دولوت ایالت جورجیا در آمریکاست که اولین بار با شراکت دوستان خود اولین کتابفروشی کیلویی کشورش را بازگشایی کرد. ویلیامز می‌گوید سال ۲۰۱۷ که این کتابفروشی را باز کردیم از موفقیت آن مطمئن نبودیم ولی حالا با شهامت می‌توان گفت که مردم این نوع خرید کتاب را دوست دارند. در اینجا مشتری‌ها کتاب‌های داستانی را بر اساس وزن‌شان می‌خرند.
 
کتاب‌ها بر اساس وزن (Books By The Pound) نام کتابفروشی است که ویلیامز همراه شرکای خود در زمینی به مساحت نصف زمین فوتبال در حومه ایالت جرجیا راه‌اندازی کرده است که سیستم فروش آن بر این اساس است که هر سه پوند (تقریباً یک کیلو و نیم) اول حدود چهار دلار قیمت دارد و در صورتی که وزن کتاب‌ها بیشتر شود به خریدار تخفیف داده می‌شود.
 
ویلیامز می‌گوید شاید این نوع کتابفروشی کمی عجیب باشد ولی ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ وقت پایانی ندارد چون در این مدت کاملاً از این روش فروش کتاب لذت بردیم و احتمالاً تا سال‌های آینده نیز آن را ادامه خواهیم داد.
 
در صفحه فیس بوک این کتابفروشی نوشته شده است که صاحبان آن امیدوارند با این روش بتوانند همه مردم شهر را کتابخوان کنند. در بسیاری از فضاهای کتابفروشی صندلی و مبل‌های راحتی برای نشستن مشتری‌ها و کتاب خواندن آنها در نظر گرفته شده است.
 
ویلیامز امیدوار است در آینده بتواند کتابفروشی خود را گسترش دهد  و می‌گوید به هیچ وجه از شکست نمی‌ترسیم چون به آینده کتاب امیدوار هستیم. در نگاه کارشناسان و اقتصاددانان این نوع روش فروش کتاب کمی عجیب است ولی او می‌گوید ما اعتقاد داریم وقتی مردم کتاب را در بسته خریدهای روزانه خود قرار دهند کیلویی هم می‌شود کتاب فروخت.
 
۲۴۱۲۴۱

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    3 2
    کتاب سیب زمینی پیاز نیست که کیلویی میفروشن. خیلی هم مسخره است کار شون