عربستان: غنی‌سازی در «فردو» تهدیدی برای جامعه جهانی است

فارس نوشت:نماینده دولت سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جامعه جهانی خواست تا مقابل غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو در ایران را بگیرند.

 «عبدالله بن خالد» سفیر دولت سعودی در آژانس بین‌المللی اتمی در وین، با بیان اتهامات گذشته علیه ایران، مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات «فردو» تهدیدی برای جامعه جهانی است.

به نوشته وبگاه شبکه الحدث، او در سخنانی مدعی شد که گزارش‌های آژانس نشان دهنده سرپیچی ایران از توافق هسته‌ای در زمینه درصد غنی‌سازی اورانیوم، میزان غنی‌سازی و راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته و توقف تمامی تعهدات خود در زمینه پژوهش و توسعه است و غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو تحریک‌آمیز و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

نماینده دولت سعودی در ادامه ادعا کرد که اقدامات ایران (که در پاسخ به بدعهدی طرف‌های امضاء کننده صورت گرفته و در چارچوب برجام تعریف می‌شود) نشان دهنده کاستی‌های توافق هسته‌ای است.

«عبدالله بن خالد» در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر ایران را به نا امنی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که تهران منابع حاصله از برحام را در راستای ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه هزینه می‌کند.

او با اشاره به آشوب‌های روزهای اخیر در برخی شهرهای ایران، مدعی شد که مردم ایران به دلیل سیاست‌های حکومت در رنج و سختی به سر می‌برند.

پیش از این هیأت وزیران دولت سعودی نیز مدعی شده بود که ایران اطلاعات لازم در خصوص برنامه هسته‌ای خویش را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

از زمان اعلام رسمی ایران مبنی بر خروج از برخی تعهدات خود ذیل برجام و در پاسخ به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل که بعنوان یک مکانیسم در چارچوب برجام تعریف شده، دولت سعودی بارها از زبان مسئولان خود به ایران حمله‌ور و خواستار تشدید فشارها علیه تهران شده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    25 71
    خدا ما رو از دست این سعودی های بیمار و روانی در امان بداره. اینقدر داد و فریاد کردید که برجام بده حالا میگید چرا ایران از برجام داره فاصله میگیره؟ تا چشمتون در بیاد. یا رومی روم یا زنگی زنگ. به نظرم اگه آمریکا به برجام برنگشت باید این بار تا حد نهایت برنامه هسته ای پیش رفت.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    20 41
    عربستان خودش بدون غنی سازی تهدیدی جهانی به شمار میره ؛ از کشتن قاشقچی در سفارت خودش در ترکیه تا طالبان والقاعده وداعش وحمله نظامی به یمن ؛ وحمله سیاسی به ایران.
  • شمس تبریزی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    9 54
    آهای بن خالد، تو از وسط بیابون پاشدی رفتی وین و درباره غنی سازی حرف میزنی؟ گنده گویی نکن. این حرفها به تو نیامده. تو برو رانی هلو و انبه تولید کن. غنی سازی و سانتریفیوژ به کلاس چپی عگال تو نمیخوره
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    0 0
    ایران از نطر انزی در بالاترین سطح برخوردار است و بجای قانون شکنی بین المللی می تواند با سیاست حتی بمب اتمی هم داشته باشد اما با دشمن انگار کردن تمام دنیا و اینکه هیچ دوستی نداشته باشیم هیچ دستاوردی نخواهیم داشت