بیشترین معاملات در بورس کالا مربوط به چه اقلامی است؟

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در آبان ماه سال ۹۸ شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل رشد ۱۶ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بورس کالای ایران، در مدت مذکور تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۴۴ هزار و ۴۰۷ تن انواع قیر، ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۰ هزار و ۶۴۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.

حجم معاملات بورس کالا ۱۶ درصد رشد کرد

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۵۴۳ هزار و ۹۴۰ تن وکیوم باتوم، ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۶۲ تن عایق رطوبتی، ۴ هزار تن کک، ۱۹۰ تن آرگون، ۴ هزار و ۶۹۲ تن روغن پایه، ۴ هزار تن سلاپس واکس و ۱۳۳ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی آبان ماه میزبان معامله ۸۰۳ هزار و ۴۳۵ تن انواع کالا به ارزش ۴۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال بود. در این تالار ۷۵۶ هزار و ۳۴۴ تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۲۲۵ تن انواع مس، ۵۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۶ تن کنسانتره، ۱۶ هزار و ۲۲۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار تن کک، ۱۰۰ تن شمش روی، ۱۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵۵ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۶ هزار و ۳۵۸ تن کالا را تجربه کرد.

223231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =