۴ نفر
۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
بحران تیم‌‎ملی، حاصل فدراسیون تاج

«بحران» توصیف این روزهای فوتبال ملی ایران است؛ درون زمین، تیم ملی باخت‌های متوالی را تجربه می‌کند و سرمربی تیم ملی کوچک‌ترین کاریزمایی از خود نشان نداده است. در خارج از زمین و جایی‌که ریشه اصلی مشکلات به آن برمی‌گردد، فدراسیون فوتبال، سردرگم و منفعل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که صعود از گروه در اولین مرحله مقدماتی آسیا دور از دسترس است، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است که در سکوت شدید خبری کارهایش را پیش ببرد و فقط سخنگوی فدراسیون فوتبال به‌صورت قطره‌چکانی اخبار را به مردم اعلام کند و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌های خود درمورد شرایط آینده تیم ملی صحبت نخواهند کرد.

بعد از پایان جام ملت‌های آسیای 2019 و جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران، ماهیت تیم ملی تا حدود شش ماه از بین رفت و فدراسیونی که خود را پنج ستاره می‌داند نتوانست یک مربی استخدام کند و در هر حالی که تقریبا همه از جدایی کی‌روش مطمئن بودند، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در سطح پیشرفته میان فدراسیون فوتبال گزینه‌های احتمالی شکل نگرفت تا از میان مربیان بزرگی که فن‌مارویک و هروه رنار، مارک ویلموتس بلژیکی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود و تیم ملی بعد از سال‌ها آرامش در نتیجه‌گیری و حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و دوران موفق در دو جام جهانی متوالی، سهمیه جام ملت‌های آسیا هم در آستانه از دست رفتن باشد.

در چنین شرایطی مارک ویلموتس با قراردادی که مهدی تاج آن را اصلاح‌شده نسبت به قرارداد کی‌روش می‌داند، تمام روزهای سال جز روزهای فیفا را در خارج از ایران سپری می‌کند و بازی‌های لیگ را تماشا نمی‌کند تا مشخص شود حتی کوچک‌ترین انگیزه‌ای برای تغییر ندارد و انگار اهمیتی برایش ندارد که تیم ملی در دو بازی آخر خود تنها یک گل وارد دروازه رقبا کرده و با دو باخت از زمین خارج شده است. نکته عجیب این است که چرا فدراسیون جدا از بندهای مالی که شاید بتوان آن را در دنیای حرفه‌ای، محرمانه دانست، بندهای دیگر که مربوط به مرخصی‌ها و حضور دستیاران است چرا منتشر نمی‌شود تا تفاوت‌های قراردادهایی که کارشناسان روی آن کار کرده‌اند، مشخص کرد. 

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 1
    اونقدری که واسه رفتن کی روش من ناراحت شدم ودچار ناراحتی اعصاب شدم دراین پنجاه سال عمرم ازهیچی ناراحت نشده بودم واینقدر اعصابم خرد نشده بود لعنت خدا بر کسایی که باعث رفتن کی روش شدن
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 5
    آی سوختید که برانکو داره سرمربی تیم ملی میشه. عزت و ذلت دست خداست. بسوزید و ساکت باشید
  • عبداله IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    پنهان کاری و انحصارگرایی مسئولین فدراسیون فوتبال تاوان سنگینی دارد که همیشه هواداران ومردم می پردازند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    سلطانی فر و تاج باید برکنار بشن و کی روش برگرده این خواسته ملته
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    تو قراردادش نوشتن حق نداری حرف بزنی یا چیزی بخوای!!این اصلاحه اسمش؟!! :))) بگذریم که با این حجم از دانش مربی گری کلاه زیبایی سر فدراسیون گذاشته
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    بحران کشور حاصل چه کس یا کسانی ست15