رییس ستاد انتخابات استان مرکزی:زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در استان مرکزی مهیا است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: زیرساخت و امکانات برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در بخش‌هایی از این استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، بهروز اکرمی در نشست با اصحاب رسانه افزود: برگزاری انتخابات‌الکترونیک منوط به تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور است که در صورت موافقت  و اعلام رسمی، انتخابات استان به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی در خصوص فرایند برگزاری انتخابات اظهار داشت: از ۲۵ فرایند برگزاری انتخابات ۲۳ موردالکترونیکی و ۲ مورد دستی انجام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: دهم آذرماه ثبت‌نام از داوطلبان  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و متقاضیان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی خانه ملت می‌توانند در ۶ حوزه اصلی استان مرکزی ثبت‌نام کنند.

اکرمی افزود: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در فرمانداری اراک، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه داوطلبان به فرمانداری ساوه، در حوزه انتخابیه خمین به فرمانداری خمین، درحوزه انتخابیه محلات و دلیجان به فرمانداری محلات، مرکز اصلی شازند به فرمانداری شازند، در مرکز حوزه آشتیان، تفرش و فراهان به فرمانداری تفرش برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابیه مجلس شورای اسلامی می‌توانند به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، وزارت کشور و در خارج کشور به نمایندگی جمهوری اسلامی مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: طبق ماده ۴۵ قانون انتخابات داوطبان از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه جاری به‌مدت هفت روز از ساعت ۸ تا ۱۶ فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

اکرمی افزود: نامزدهای انتخابات برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.

وی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی اصلی و فرعی استان از ۱۰ آذر به‌مدت ۶ روز تشکیل و طبق اصل ۴۸ قانون انتخابات بررسی سوابق داوطلبان توسط مراجع چهارگانه استعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: صلاحیت داوطلبان از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه جاری به مدت ۱۰ روز در هیات‌های اجرایی اصلی پس از کسب اطلاع از مراجع چهارگانه رسیدگی می‌شود.

اکرمی در خصوص زمان اعلام رد صلاحیت ها بیان کرد: طبق ماده ۵۱ قانون انتخابات هیات نظارت فرمانداری‌های استان ۲۷ آذرماه مراتب رد صلاحیت داوطلبان را ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی وابسته است و به هر میزان دستگاه‌های حاکمیتی بتوانند رضایت نسبی مردم را کسب کنند مشارکت در انتخابات پرشور خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نحوه عملکرد دست‌اندرکاران انتخابات تضمین کننده مشارکت مردم در انتخابات است.

اکرمی با بیان این مطلب که طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات تبلیغات داوطلبان از ۲۴ تا ۳۰ اسفندماه تعیین شده است متذکر شد: بانامزدهایی که خارج از ایان رسمی انتخابات اقدام به تبلیغات کنند برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تاکنون ستاد انتخابات استان مرکزی هشت نشست با ۹۱ مصوبه برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: رصد و پایش فضای مجازی انتخابات در استان مرکزی و شناسایی داوطلبان احتمالی انجام و اقدامات لازم صورت گرفته‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در رابطه با خرید وفروش رای ها بیان کرد: خرید و فروش رای هم تخلف و هم جرم است و شورای پیگیری از جرایم و تخلفات انتخابات دراستان تشکیل شده و امید است در استان تخلف انتخاباتی وجود نداشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =