۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
انتقام تازه چین از آمریکا

ایسنا نوشت: سردبیر روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین امروز (سه‌شنبه) نوشت، دولت چین ممکن است جلوی ورود تمامی دارندگان پاسپورت‌های دیپلماتیک آمریکایی به سین‌کیانگ را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هو سیجین، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز در توئیتی نوشت، دولت چین در حال بررسی اعمال محدودیت‌هایی علیه مقام‌ها و قانونگذاران آمریکایی با "رفتارها و عملکرد نادرست و نامناسب" در مساله سین‌کیانگ مرتبط با قانون مطرح شده در کنگره آمریکا است.

کارشناسان سازمان ملل و فعالان حقوق بشری می‌گویند، دست کم یک میلیون مسلمان اویغور و اعضای سایر گروه‌های اقلیت مسلمان در اردوگاه‌هایی واقع در سین‌کیانگ در بازداشت به سر می‌برند.

مقام‌های ارشد آمریکایی شامل مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور به صورت علنی چین را بابت این اردوگاه‌ها مورد انتقاد قرار داده‌اند.

چین سوءرفتار در این اردوگاه‌ها را رد می‌کند و گفته که این اردوگاه‌ها برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور کمک برای حذف افراط گرایی مذهبی و آموزش مهارت‌های جدید به مردم این منطقه تاسیس شده‌اند.

دولت پکن دائما از دولت واشنگتن و سایر کشورهای منطقه که منتقد سیاست‌های چین در سین‌کیانگ هستند، می‌خواهد تا به دخالت در امور داخلی چین پایان دهند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =