مدیر تعاون روستایی استان مورد تقدیر کشاورزان قرار گرفت

نماینده کشاورزان و نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کامیاران از زحمات مدیر تعاون روستایی استان در راستای حمایت از گوجه فرنگی کاران و تلاش شبانه روزی پرسنل و شبکه تحت امر و خرید حمایتی گوجه فرنگی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در حاشیه جشنواره استانی گردو شهرستان کامیاران از پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی استان توسط نماینده کشاورزان و نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان به خاطر خرید حدود ۲۵ هزار تن گوجه فرنگی بصورت حمایتی و تعادل بخشی به بازار این محصول و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان تقدیر و با اعطا لوح سپاس از ایشان قدردانی شد.

۲۵ هزار تن گوجه‌فرنگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان از سوی اتحادیه تعاونی های روستایی استان از طریق ۲ کارخانه رب گوجه‌فرنگی خرم دشت و روژین تاک خریداری شده است. این قدردانی به پاس زحمات پیمان اسکندری به صورت خود جوش صورت گرفت.

 خرید حمایتی به علت کاهش قیمت گوجه فرنگی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان،  از بین رفتن انگیزه کشت و تولید این محصول از سوی تعاون روستایی انجام شد شایان ذکر است که ۹۰ درصد بهای گوجه فرنگی و طلب تولید کنندگان این محصول به حساب آنان واریز شده است.

 امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفت که با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول برداشت کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =