رشد چشمگیر شاخص بورس تهران در روز تغییر کانال دلار

رکود اقتصادی حاکم بر کشور نیز نتوانسته ترمز بازار سرمایه را بکشد به نحوی که امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رشدی بیش از سه هزار واحد داشت.

به گزارش خبرآنلاین با وجود اینکه رکود اقتصادی در کنار نرخ بالای تورم به شدت تولید و بنگاههای تولیدی در کشور را دچار مشکل کرده اما شاخص کل بورس تهران از رکورد شکنی خبر می‌دهد. براساس گزارشات امروز شاخص بورس امروز هم جهش بالایی داشت و با رشد سه هزار و ۲۲۴ واحدی به ۳۳۵ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.  شاخص کل با معیار هم وزن ۱۳۷۹ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۰۴ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.

این میان برخی از مطلعان باور دارند دلیل این رشد شاخص به جذب نقدینگی سرگردان در بازار سرمایه مربوط است. به هر روی اکنون بازار مسکن، طلا و ارز شرایط چشمگیری ندارند و بازار سرمایه تبدیل به مامن نقدینگی جامعه شده است. این میان انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های بورسی باید از این نقدینگی جهت خروج از رکود بنگاههای تولیدی در کشور استفاده کنند.

امروز ارزش روز بازار بورس به بیش از ۱۲۲۵ تریلیون تومان رسید. معامله‌گران بورس به بیش از ۴.۶ میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۵۳۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۲۹۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و هلدینگ تاپیکو بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای مپنا و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.  

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۸۶۳ واحد رشد کرده و به رقم ۸۹هزار و ۹۴۱ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم وزن ۹۲۲ واحد رشد کرده و به رقم ۶۹ هزار و ۶۱۵ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش ۳ هزار و ۴۳۸ واحد به رقم ۳۹۶ هزار و ۷۹۰ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۶۹۴ واحد به رقم ۲۴۲ هزار و ۲۱۲ واحد و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۹ هزار و ۴۸۲ واحد به رقم ۶۹۱ هزار و ۱۵۵ واحد رسید.

۲۲۳۲۲۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =