شورایعالی تهیه‌کنندگان: برای صندوق اعتباری هنرمندان، وضعیت بیمه هنرمندان اهمیتی ندارد

ماجرای اعتراضات به عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی درمان هنرمندان ادامه دارد و شورایعالی تهیه‌کنندگان در تازه‌ترین بیانیه اعتراضی خود را خطاب به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر منتشر کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  شورایعالی تهیه‌کنندگان در تازه‌ترین بیانیه اعتراضی خود خطاب به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با یادآوری تجربه استثنایی بیمه طلایی هنرمندان، خواستار بازنگری جدی در وضعیت بیمه درمانی هنرمندان شده است.

متن بیانیه شورایعالی تهیه‌کنندگان را بخوانید:

جناب آقای سیدحسین سید زاده!

درود

در روزهای گذشته در تشریح خدمات صندوق اعتباری هنرمندان و تکریم هنرمندان (!) مفصل از سوی صندوق سخن گفته شد و بیلان کاری را زودتر از موعد مقرر منتشر کردید، اما در میان تمام خدماتی که به زعم خود ارایه دادید نکاتی مغفول مانده است.

هنرمندان در هر عرصه‌ای که فعال هستند (سینما، تئاتر و…) میزان سن‌شان پس از چهل سال پیروزی انقلاب بالا رفته است با یک آمارگیری (حتی سرانگشتی) در میان بیمه شدگان که در سایت ثبت نام کردند، به این مهم خواهید رسید که چه تعدادی از این عزیزان سالخورده و سالمند هستند که نیاز به خدمات بیشتری نسبت به جمعیت جوان هنرمند دارند.

این مهم نیازمند تمهیداتی است تا بتوانید پاسخگوی نیاز این عزیزان باشید. این سوال در میان گزارش کار شما پاسخ داده نشد، رقمی که برای بیمه عزیزان در نظر گرفتید با سقف ۳۰ میلیون تومان، امروز چقدر پاسخگوی هزینه‌های درمانی این عزیزان در شرایط فعلی است؟

سیستم مکانیزه‌ای که تعبیه شده با عنوان بیمانو بیمار موظف به اسکن تمام مدارک است و بعد از اسکن و ارایه مدارک در سایت، توسط سیستم اعلام می‌شود که مدارک معتبر است یا نواقصی درآن رویت شده است.

در بیماری‌هایی که به روند درمان ماهانه نیاز است بارها دیده شده فرد طبق روال گذشته مدارک جدید را ارایه داده، اما سیستم آن را نپذیرفته است و مجبور به اصلاح دوباره و چند باره مدارک است. بالاخره با کوشش بسیار، با تایید مدارک از سوی سیستم مدارکی که قبلا بارگزاری شده، باید از طریق پست ارسال شود! اکثر باجه‌های پست رایگان بودن ارایه مدارک را نمی‌پذیرند، زیرا در جریان توافق صندوق با اداره پست نیستند. بعد از ارسال مدارک از طریق پست بیمه گزار که با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می‌کند باید ماه‌ها صبر کند ـ که اخیرا به چهار ماه رسیده است ـ تا مبلغ ناچیزی (۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) از هزینه کرد را توسط صندوق اعتباری هنرمندان دریافت کند.

از مهمترین اشکالات امسال اینکه، جاماندگان از بیمه که با عنوان الحاقیه قرارداد ثبت شده و پول هم پرداخت کرده اند، صندوق به تعهدات خود عمل نکرده و همچنان بیمه گزاران جزء جاماندگان هستند و برخی از این عزیزان بیماری صعب العلاج دارند.

افرادی که تعدادشان کم هم نیست با سیستم مکانیزه آشنایی ندارند به هر ترتیب از هر طریقی وقتی مدارک را بارگذاری می‌کنند چرا دوباره آن‌ها را به زحمت انداخته و باید مدارکشان را پست کنند. از سوی دیگر افراد در صندوق پاسخگوی مراجعات و تلفن‌ها نیستند و بیمه گزار را تنها به سیستم ارجاع میدهند این روش پاسخگویی تکریم هنرمندان این مرز و بوم است؟ چرا فهرست مراکز درمانی تحت قرارداد را به‌طور شفاف اعلام نمی‌کنید و چرا برخی از مراکزی که نامشان در سایت بیمه سرمد آمده به بیمه‌شدگان صندوق، خدمت نمی‌دهند؟

پیش از این جامعه صنفی تهیه کنندگان تجربه بیمه طلایی برای هنرمندان در سال‌های گذشته را داشته است. ۱۳ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه بودند و به صورت فیزیکال همه پرونده بیمار مورد بررسی قرار می‌گرفت، پزشک در محل حضور داشت بعد از تایید پزشک معتمد بیمه، نهایت یک ماه هزینه بیمه گزار پرداخت می‌شد.

این بیمه برای افرادی که از شرایط معیشتی آن‌ها مطلع می‌شدند رایگان در نظر گرفته شده بود. اگر نیاز به اثبات و صدق موارد اعلام شده است تمام مدارک موجود است در صورت درخواست توسط مدیران صندوق اعتباری ارایه خواهد شد.

جای بسی تاسف است که برای صندوق اعتباری هنرمندان وضعیت بیمه هنرمندان اهمیتی ندارد، زیرا از نحوه عملکرد، این مهم مشهود است گواه این مدعی عدم حضور رییس صندوق اعتباری هنرمندان در جلسات اعضای صنوف خانه سینما است ایشان نه تنها حاضر به حضور در جلسات نبوده بلکه گاها حضور نماینده را نیز الزامی نمی‌دانند.

در پایان باید مدیران صندوق اعتباری هنرمندان را به عدم بازپرداخت پول بیمه شدگان در سال ۹۵ گوشزد کنیم. در سه سال گذشته وقتی خانه سینما از ادامه همکاری با بیمه آرمان سرباز زد و اقدام به مذاکره با بیمه‌های دیگر از جمله ایران شد، برخی از اعضاء که خود عضو صندوق بودند اقدام به ثبت نام در صندوق کرده و حق بیمه خود را پرداخت کردند از سوی دیگر خانه سینما هم تصمیم به قرارداد مجدد با صندوق اعتباری هنرمندان گرفت و حق بیمه افراد تحت پوشش را تمام و کمال پرداخت کرد. تا به حال هیچ اقدامی برای بازپرداخت پول بیمه گزاران توسط صندوق اعتباری هنرمندان صورت نگرفته است که باید مورد توجه مدیران آن صندوق قرار گیرد و متاسفانه با پاسخ منفی برای بازپرداخت بیمه شدگان مواجهیم این عملکرد صندوق و عدم بازپرداخت حقوق بیمه گزار که به دلیل اشتباه صورت گرفته از سوی خانه سینما دو بار پول بیمه پرداخت شده را باید چه بنامیم آیا این عملکرد دست درازی به حقوق بیمه گزار و اجحاف در حق اعضاء نیست؟

توصیه می‌شود با توجه به میزان بیماران صعب العلاج، تعداد زندانی‌های در بند و … مدیران صندوق هنر یکبار به تعداد بیمه شدگان و میزان سن آن‌ها توجه کنند و بعد به پاسخگویی و ارایه بیلان کاری همت گمارند.
۲۵۸۲۵۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =